روسیه اینستاگرام را مسدود می‌کند

بر اساس اعلام «سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه»  از ۱۴ مارس، اینستاگرام و واتس‌اپ در روسیه مسدود می‌‌شود و کاربران ۲ روز فرصت دارند عکس‌ها و فیلم‌های خود را به پلتفرم‌های دیگر منتقل کنند.

روسیه اینستاگرام را مسدود می‌کند

روسیه اینستاگرام را مسدود می‌کند

به نقل از یورونیوز، رسانه‌های روسی دیروز (جمعه) گزارش دادند: مقامات روسیه پس از این‌که در اینستاگرام و فیس‌بوک، «خشونت علیه مقامات و نظامیان روسیه» در برخی کشور‌ها مجاز شد، به دنبال در پیش گرفتن سیاستی علیه این شبکه اجتماعی آمریکایی هستند.

سرویس فدرال برای نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی (روسکماندزور - Roskomnadzor)، آژانس اجرایی فدرال روسیه است که مسئولیت نظارت، کنترل و سانسور رسانه‌های جمعی روسیه را بر عهده دارد.

دادستانی روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «دفتر دادستانی کل روسیه، مطابق با قانون فدرال در مورد مقابله با فعالیت‌های افراطی، درخواستی را برای معرفی «متا پلتفرمز» (Meta Platforms) به عنوان یک سازمان افراطی و ممنوعیت فعالیت آن در قلمرو فدراسیون روسیه به دادگاه ارائه کرده است.»

واتس‌اپ در روسیه مسدود نمی‌شود

پس از انتشار این خبر «الکساندر خنشتاین» رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی دومای روسیه گفت که با این حال، سرویس پیام رسان واتس‌اپ تحت تأثیر هیچ گونه فیلتری قرار نخواهد گرفت. این در حالی است که سرگئی بویارسکی، معاون کمیته سیاست اطلاعات دوما، پیشتر پیشنهاد داده بود که تمامی سرویس‌های متعلق به متا در روسیه مسدود شوند.

خبرگزاری روسی اینترفاکس اعلام کرد که پیام رسان واتس‌اپ به این دلیل که یه وسیله ارتباطی است نه یک شبکه اجتماعی، نیاز به فیلتر آن نیست.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این رویترز با دسترسی به ایمیل‌های داخلی شرکت «متا» فاش کرد که: شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام به کاربران اجازه داده است تا پیام‌ها و درخواست‌ها برای «اقدامات خشونت آمیز علیه روسیه» را مسدود نکنند.

در ایمیل به مدیران محتوای این شرکت آمده است، همچنین به صورت موقت پست‌هایی که خواستار مرگ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس است، حذف نشوند.

علت این تغییرات در سیاست‌های شرکت متا، حمله روسیه به اوکراین عنوان شده است.

بر اساس این ایمیل سازمانی، تغییرات سیاست شرکت متا برای درخواست خشونت علیه سربازان روسی برای کاربران در ارمنستان، جمهوری آذربایجان، استونی، گرجستان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، اسلواکی و اوکراین اعمال می‌شود.

سخنگوی شرکت «متا»؛ مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، در بیانیه‌ای مجاز شدن درخواست خشونت علیه ارتش روسیه را تأیید و اعلام کرد.

با این حال این درخواست علیه غیرنظامیان همچنان ممنوع است.

همچنین بخوانید: حساب توییتر حامیان پوتین با هشتگ «ایستاده با پوتین» مسدود شد

ارسال نظر