روسیه برای توسعه شبکه 5G با هواوی همکاری می‌کند

رسانه کلیک - دولت روسیه آمادگی خود را برای همکاری با چین و هواوی به منظور توسعه شبکه 5G  اعلام کرد. روسیه بر خلاف آمریکا و بریتانیا هواوی را تحریم نمی‌کند.

روسیه برای توسعه شبکه 5G با هواوی همکاری می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور به منظور توسعه 5G قصد همکاری با چین و هواوی را دارد. این کشور اعلام کرده است که تنش‌های تجاری بین دولت آمریکا و چین به نفع روسیه نخواهد بود. روسیه برای بهبود روابط بین این ۲ کشور ابراز امیدواری کرد.

زمانی که بسیاری از کشورهای قدرتمند همکاری خود را با هواوی قطع کردند، روسیه تصمیم گرفت با این شرکت بزرگ همکاری کند. در حالی که پس از تحریم هواوی توسط آمریکا کشورهایی مانند استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بریتانیا نیز استفاده از تجهیزات این شرکت را به منظور توسعه زیرساخت شبکه 5G ممنوع کرده بودند. به نظر می‌رسد هند نیز در آینده این کار را انجام دهد.

به گفته دولت آمریکا تجهیزات هواوی باعث دسترسی دولت چین به اطلاعات کاربران آمریکایی می‌شود. البته هواوی نیز این ادعا را تکذیب کرده است. با وجود اینکه آمریکا تجهیزات هواوی را تهدیدی برای خود می‌داند، روسیه دیدگاه متفاوتی دارد و برای توسعه زیرساخت‌های 5G قصد همکاری با هواوی را دارد.

علاوه بر تجهیزات 5G هر نوع همکاری بین هواوی و شرکت‌های آمریکایی ممنوع شده است. همچنین اگر یک برند خارجی که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کند نیز نباید با هواوی همکاری داشته باشند. دولت آمریکا اکنون فشارهای خود را علیه هواوی بیشتر کرده است و چند زیرمجموعه آن را تحریم کرده است. در نهایت نیز باعث عدم دسترسی به چیپ و همچنین قطع تولید تراشه‌های کرین خواهد شد.

ارسال نظر