سامسونگ از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی رونمایی کرد

غول کره‌ای بالاخره از بزرگ‌ترین سنسور دوربین جهان رونمایی کرد که از طریق آن کاربران می‌توانند تصاویری با رزولوشن بسیار بالا در گوشی‌های هوشمند خود ثبت کنند. 

سامسونگ از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی رونمایی کرد

با معرفی سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ این شرکت کره‌ای به رقبای خود همچون سونی نشان داد که می‌تواند حریفی قدرتمند دربرابر آنها باشد.

به گفته سامسونگ سنسور HP1 از پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری بهره می‌برد و می‌تواند با ترکیب ۱۶ پیکسل به عنوان دوربین ۱۲.۵ مگاپیکسلی تصاویر با کیفیتی را ثبت کند.

این شرکت نام "ChameleonCell" را برای فناوری ادغام پیکسل این سنسور انتخاب کرده است. گفته می‌شود HP1 به دلیل چیدمان پیکسل‌های ۴ در ۴ و دریافت نور بیشتر از محیط می‌تواند در تاریکی تصاویر فوق‌العاده را به ثبت برساند.

همچنین کاربران علاوه‌بر ثبت عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی به دلیل ادغام ۲ در ۲ پیکسل‌ها می‌توانند تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی نیز با گوشی هوشمند خود ثبت کنند.

از لحاظ قدرت فیلم‌برداری ISOCELL HP1 امکان فیلم‌برداری بدون برش 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. لازم به ذکر است هنوز اطلاعاتی درباره فناوری فوکوس خودکار این سنسور در دسترس قرار نگرفته است.

بعلاوه سامسونگ از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با نام ISOCELL GN5 نیز پرده‌برداری کرد. گفته می‌شود GN5 اولین لنز ۱ میکرومتری جهان است که از فناوری Dual Pixel Pro بهره می‌برد.

بنابراین می‌توان گفت سنسور ۵۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ نسخه‌ای کوچک‌تر از لنز بکار رفته در گوشی می ۱۱ اولترا بوده و می‌تواند با ارائه کیفیتی مشابه، جای کم‌تری را نسبت به آن اشغال کند.

به گفته غول کره‌ای سنسورهای جدید این شرکت احتمالا در گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به نظر شما استفاده از لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند گلکسی‌های سامسونگ را به شرایط مطلوب عکاسی نزدیک کند؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر