ارزش بازار فعال بیت کوین رکورد زد!

معیاری جایگزین برای اندازه‌گیری ارزش بازار بیت کوین در روز گذشته به بالاترین حد خود رسید.

ارزش بازار فعال بیت کوین رکورد زد!

رکورد ارزش بازار فعال بیت کوین

بر اساس داده‌های سایت تحلیلی گلس نود (Glassnode)، ارزش بازار فعال بیت کوین امروز به بالاترین حد خود یعنی 378 میلیارد دلار رسید.

این اندازه‌گیری بیت کوین‌هایی را که برای مدتی طولانی جابه‌جا نشده‌اند، مانند ثروت‌های خفته خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو‌، نهنگ‌ها، سکه‌های ازدست‌رفته یا نگهدارندگان طولانی‌مدت را نادیده می‌گیرد.

برای محاسبه ارزش بازار فعال، پلتفرم‌های اندازه‌گیری داده مانند گلس نود مقادیر حساس به زمان را به سکه‌ها اختصاص می‌دهند. برای مثال اگر آخرین باری که یک سکه جابه‌جا شده در سال 2018 بوده است، این سکه به‌جای قیمت امروز، به قیمت 6000 دلار (قیمت آن زمان) قیمت‌گذاری می‌شود.

اندازه‌گیری استاندارد ارزش بازار عبارت است از ضرب تعداد تمام سکه‌های در گردش در قیمت کنونی سکه. به گفته CoinGecko، ارزش کل بازار بیت کوین 880 میلیارد دلار است.

ارزش بازار فعال، تخمین واضح‌تری از اندازه بازار بیت کوین ارائه می‌دهد. هنگامی که قیمت بیت کوین هنوز از اوج خود یعنی 64،800 دلار فاصله دارد، ارزش بازار فعال بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است. این امر نشان می‌دهد که هیچگاه به این اندازه پول "فعال" در بیت کوین وجود نداشته است.

اوج ارزش بازار فعال بیت کوین با رسیدن بیت کوین به 48،000 دلار است که بالاترین قیمت از زمان سقوط بازار در اواسط ماه مه است، هم‌زمان شده است. بیت کوین در این هفته 9.5 درصد و در این ماه 42.5 درصد افزایش قیمت داشته است، اما بلافاصله پس از رسیدن به 48،000 دلار، بیت کوین با مقاومت روبرو شد، به‌شدت سقوط کرد و به 46،700 دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اوج قیمت در ۹۰ روز اخیر؛ قیمت بیت کوین امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

یکی دیگر از نشانه‌های این هیاهو، آخرین افزایش سختی استخراج بیت کوین است. در آخرین تغییر دوهفته‌ای خود، شبکه بیت کوین دیروز استخراج را 7.3 درصد دشوارتر کرد.

این تعدیل دومین تغییر مثبت متوالی پس از دو ماه افت بود. این افت‌ها به دنبال سرکوب استخراج بیت کوین در چین انجام شد که قیمت بیت کوین را به نصف کاهش داد.

بیشتر بخوانید: قیمت بیت کوین تحت تاثیر قرار گرفت؛ کاهش ۲۸ درصدی سختی شبکه بیت کوین

ارسال نظر