تعداد کاربران نسخه دوم HarmonyOS از 90 میلیون گذشت!

از زمان انتشار رسمی سیستم‌عامل هواوی در ماه ژوئن، بسیاری از دستگاه‌های این شرکت آن را دریافت کردند. حال طبق آمار منتشر شده تعداد کاربران نسخه دوم HarmonyOS به رقم قابل توجهی رسیده است. 

تعداد کاربران نسخه دوم HarmonyOS از 90 میلیون گذشت!

طبق گزارشات منتشر شده توسط غول فناوری چینی، انتشار HarmonyOS 2.0 یکی از بزرگ‌ترین اقدامات تاریخ شرکت بوده و انتظار می‌رود تعداد کاربران آن به ۲۰۰ میلیون برسد.

با توجه به جدیدترین اخبار منتشر شده گفته می‌شود تعداد کاربران نسخه دوم سیستم‌عامل هارمونی از ۹۰ میلیون گذر کرده است. این درحالی است که آمار ۲ روز قبل رقم ۷۰ میلیون کاربر را نشان داده است. بنابراین طی ۲ روز این شرکت توانسته است شاهد رشد ۲۰ میلیونی کاربران نسخه جدید سیستم‌عامل خود باشد.

گفته می‌شود در صورت ادامه این روند دستیابی هواوی به ۲۰۰ میلیون کاربر تا پایان سال میلادی جاری کار سختی نباشد. طبق اعلام این شرکت چینی تاکنون ۵۶ مدل از دستگاه‌های قدیمی نسخه جدید را دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است تنها پرچمداران هواوی درحال حاضر از نسخه پایدار HarmonyOS 2.0 استفاده کرده و دیگر دستگاه‌ها نسخه بتا این سیستم‌عامل را تجربه می‌کنند.

طبق پیش‌بینی‌های این غول چینی تا پایان سال ۲۰۲۱ تعداد کاربران سیستم‌عامل شرکت از ۳۰۰ میلیون عبور خواهد کرد. که ۲۰۰ میلیون آنها مربوط به هواوی و آنر بوده ۱۰۰ میلیون مابقی مربوط به دیگر دستگاه‌های شخص ثالث می‌شود.

بر اساس گزارشات منتشر شده HarmonyOS 2 از تکنولوژی‌های مختلفی همچون حالت چند دوربین، عکاسی ترکیبی با چند دستگاه،گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت ها و حتی هواپیماهای بدون سرنشین پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این از لحاظ عملکرد هواوی بهینه‌سازی‌های عمیقی را در لایه‌های زیرین نسخه دوم سیستم‌عامل خود انجام داده است که در عین کاهش مصرف باتری دستگاه قدرت پردازش وظایف سیستم نیز ۴۲ درصد افزایش پیدا کند.

آیا تابحال از سیستم‌عامل هارمونی استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر