لپ تاپ ریزر بلید 14 با پردازنده رایزن AMD به بازار عرضه می‌شود

رسانه کلیک - لپ تاپ ریزر بلید 14 پس از سه سال مجددا به بازار عرضه می‌شود؛ ولی این بار به تراشه رایزن متعلق به کمپانی AMD مجهز شده است.

لپ تاپ ریزر بلید 14 با پردازنده رایزن AMD به بازار عرضه می‌شود

در طول مراسم اخیر E3، کمپانی ریزر اعلام کرد که لپ‌تاپ بلید ریزر 14 بعد از سه سال به بازار باز می‌گردد، اما این بار به تراشه AMD مجهز است. این محصول نخستین لپ‌تاپ بلیدی است که از پردازنده رایزن AMD استفاده می‌کند.

پس از سه سال ریزر بلید 14 با پردازنده رایزن AMD باز می‌گردد

لپ‌تاپ بهبود یافته جدید، از تراشه Ryzen 9 5900HX هشت هسته‌ای و 16 نخی استفاده می‌کند. بلید 14 همچنین از کارت گرافیکی GeForce RTX 3080 انویدیا بهره می‌گیرد. این سخت‌افزار شامل حافظه 16 گیگابایتی DDR4-3200 و همین‌طور حافظه جانبی SSD 1 ترابایتی PCle M.2 NVMe می شود. علاوه بر فناوری‌های پیشرفته مذکور، ویژگی‌های دیگری مثل BAR با اندازه متغیر، تقویت یا همان بوستینگ پویا و غیره در Blade 14 قابل‌دسترس هستند.

جالب اینکه احتمال داغ کردن ریزر بلید 14 بسیار کم است، چراکه این دستگاه از توان خنک‌سازی بالایی بهره می‌گیرد. یک محفظه بخار بسته‌شده (به‌وسیله خلأ) در لپ‌تاپ بلید جاسازی‌شده که گرما را از بین می‌برد. هم‌زمان با محفظه بخار، پنکه‌های معمولی در حال کار هستند. این پنکه‌ها از 88 پره با ضخامت 0.1 میلی‌متر ساخته شده‌اند که هوای گرم را خارج و هوای سرد را وارد می‌کنند. ضخامت لپ‌تاپ Blade 14 به لطف این طراحی خنک‌سازی پیشرفته، تنها 0.66 اینچ است و به عنوان یک سخت‌افزار فوق باریک در نظر گرفته می‌شود.

گذشته از بهبودها و پیشرفت‌های داخلی، ریزر بلید 14 از لحاظ نمایشگر در دو نسخه متفاوت ساخته شده است. نسخه اول از یک پنل IPS کواد اچ دی با نرخ نوسازی 165 هرتز و پوشش رنگی صد در صد DCI-P3 استفاده می‌کند. نسخه دوم دارای یک پنل IPS فول اچ دی با نرخ نوسازی 144 هرتز و پوشش رنگی صد در صد SRGB است. هر دو پنل از فناوری FreeSync پرمیوم AMD پشتیبانی می‌کنند.

صفحه‌کلید جاسازی‌شده در لپ‌تاپ، از قابلیت نوردهی برای هر کلید بهره‌مند بوده که به‌وسیله نرم‌افزار انحصاری Synapse کنترل می‌شود. در هر دو جانب صفحه‌کلید، بلندگوهای صدای فراگیر 7.1 قرار گرفته‌اند که از طریق فناوری صوت فضایی THX تنظیم می‌شوند.

ریزر بلید 14 به عنوان نخستین لپ‌تاپ مجهز به پردازنده رایزن AMD، با قیمت ابتدایی 1799.99 دلار روانه بازار می‌شود. به نظر می‌رسد اولین همکاری دو کمپانی AMD و ریزر، نتیجه مطلوبی به دنبال داشته است.

ارسال نظر