ریزش بیت کوین به زیر 40 هزار دلار

رسانه کلیک - روند فروش عمده بزرگ‌ترین ارز دیجیتال که از هفته گذشته آغاز شده بود هنوز ادامه دارد. این روند ریزش بیت کوین را به‌شدت تسریع کرده و برای اولین در سه ماه اخیر، قیمت این رمز ارز به زیر 40 هزار دلار رسید.

ریزش بیت کوین به زیر 40 هزار دلار

بر اساس گذارش کوین گکو (CoinGecko)، بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال ازنظر ارزش بازار، امروز به قیمت 39040 دلار مبادله شد. این قیمت نسبت به بالاترین قیمت تاریخ این ارز که 64804 دلار بود افتی 40 درصدی داشته است.

ریزش بیت کوین در پی صدور بیانیه‌ای توسط سه موسسه بانکداری و پرداختی در چین که در آن بر تحریم رمز ارزها توسط بانک مرکزی این کشور تأکید شد اتفاق افتاد. این گروه به مؤسسات مالی هشدار داد که از امور مربوط به ارزهای دیجیتال، ازجمله؛ تجارت یا مبادله ارز فیات برای رمز ارزها پرهیز کنند. (تحریم رمز ارزها در چین و هشدار به سرمایه‌گذاران!)

این بیانیه همچنین خطرات تجارت رمز ارزها را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت که ارزهای دیجیتال پشتوانه واقعی ندارند، قیمت آن‌ها به‌راحتی دست‌کاری می‌شود و مبادله کندگان این بازار توسط قانون چین محافظت نمی‌شوند.

ریزش بیت کوین برای بار دوم

درست یک هفته پیش، بیت کوین با قیمتی بیشتر از ۵7000 دلار مبادله می‌شد، اما پس‌ازاینکه ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا دیگر بیت کوین را برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی خود قبول نخواهد کرد، قیمت بیت کوین شاهد افت چشمگیری شد.

ماسک دوباره در ادامه هفته در مرکز توجه قرار گرفت و نگرانی‌های خود را در مورد آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج بیت کوین بیان کرد و اشاره کرد که ممکن است تسلا تمام دارایی‌های بیت کوین خود را بفروشد.

اگرچه مدیرعامل تسلا بعدها روشن کرد که این شرکت بیت کوین خود را نفروخته‌است، حرف قبلی وی کار خود را کرده بود و قیمت این رمز ارز 15درصد دیگر کاهش یافت.

این تغییر نظر ماسک تنها سه ماه بعد از سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین و اعلام اینکه بیت کوین را به‌عنوان روش پرداخت برای محصولاتش خواهد پذیرفت اتفاق افتاد.

ازآنجاکه در 8ام فوریه که تسلا بیت کوین خریداری کرد، این رمز ارز حدود 39000 دلار مبادله می‌شد، ریزش بیت کوین عملا سود و ضرر سرمایه‌گذاری تسلا را صفر کرده است.

نمودار قیمت ارزهای دیجیتال دیگر بازار نیز تقریبا همگی قرمز می‌باشند. اتریوم که دومین رمز ارز بزرگ ازنظر سهم بازار نیز با افت قیمت 15 درصدی به زیر 3000 دلار رسید.

رمزارزهای بزرگ دیگر، ازجمله؛ بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA)، بیت کوین کش (BCH) و عزیزدردانه جدید ایلان دوج کوین (DOGE) نیز همگی کاهش قیمت‌های بالای 10 درصد را شاهد بودند. این روند نزولی بازار در 24 ساعت گذشته 300 میلیارد دلار از ارزش بازار کاسته است.

ارسال نظر