ریچارد برانسون به فضا می‌رود | اولین سفر توریستی ویرجین گلکتیک

ریچارد برانسون میلیاردر بریتانیایی و بنیان‌گذار شرکت فضایی ویرجین گلکتیک به زودی همراه با پنج تن از کارمندان خود راهی فضا می‌شود.

ریچارد برانسون به فضا می‌رود | اولین سفر توریستی ویرجین گلکتیک

ریچارد برانسون در نخستین سفر توریستی ویرجین گلکتیک همراه با پنج خدمه دیگر یعنی دیو مک کی (خلبان)، مایکل ماسوچی (خلبان)، سیریشا بندلا (معاون تحقیقاتی)، کوپلین بنت (مهندس رهبر عملیات) و بت موسس (مربی)، به فضا می‌رود. این پرواز سوار بر فضاپیمای وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) و ساعت 8:30 صبح به وقت محلی انجام می‌شود.

وی‌اس‌اس یونیتی نخستین فضاپیمای شرکت بوده که تا کنون 21 پرواز آزمایشی داشته و سه مرتبه موفق به طی مسافت‌های بسیار زیاد شده است.

فضاپیما تا نزدیکی خط فرضی کارمان، یعنی تا ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین بالا می رود. سپس موتورها خاموش شده و هر شش خدمه می‌توانند در حالت بی‌وزنی، از تماشای فضا و اجرام مختلف لذت ببرند. در پایان نیز موشک یونیتی برای بازگشت به سمت زمین آماده می‌شود.

جالب است بدانید کلیه مراحل پرواز به صورت زنده پوشش داده می‌شود و وظیفه گزارش آن نیز بر عهده استیون کولبرت (مجری آمریکایی) است.

ریچارد برانسون با تأسیس شرکت ویریجین گلکتیک در سال 2004، تصمیم گرفت به رؤیای خود که راه‌اندازی یک خط مسافربری پرواز به فضا بود، جامه عمل بپوشاند.

وی با انجام این پرواز از رقیب خود در صنعت گردشگری فضایی یعنی جف بزوس پیشی می‌گیرد. بزوس میلیارد آمریکایی و مؤسس آمازون است که برنامه‌های بسیاری برای سفر به فضا دارد. او نیز بیستم ژوئیه (29 تیر) از طریق شرکت فضایی خود یعنی بلو اوریجین (Blue Origin) به فضا خواهد رفت.

ارسال نظر