ساخت بزرگترین فروشگاه هواوی در عربستان سعودی

رسانه کلیک - شرکت هواوی بیش از دو سال است که با ایالات متحده امریکا اختلاف دارد. این مسئله باعث شده تا شرکت به فکر ساخت فروشگاه بزرگ در عربستان بیافتد.

ساخت بزرگترین فروشگاه هواوی در عربستان سعودی

در پی تحریم ها و محدودیت های وارد شده آمریکا به شرکت هواوی، این کمپانی روز های سختی را سپری می کند. جدید ترین تهدید مبنی بر این است که غول فناوری چین در سطح جهانی دچار محدودیت های جدی شود. البته این مشکل باعث تسلیم شدن مدیران شرکت نشده و آنها می خواهند خدمات خود را در سایر کشورهای دنیا به مردم ارائه کنند.

این شرکت محصولات زیادی تولید می کند. بنابر این تحریم های ایالات متحده نیز نمی تواند تاثیر کامل روی این شرکت بگذارد. طبق گزارش های اخیر، ساخت بزرگترین فروشگاه هواوی خارج از چین که موقعیت مکانی آن در عربستان سعودی است، در مراحل پایانی خود به سر می برد.

بیانیه رسمی دولت سعودی نشان می دهد که این فروشگاه بزرگ در ریاض بنا خواهد شد. براساس این گزارش، هواوی قرارداد اجاره این فروشگاه را با شرکت سرمایه گذاری Kaden عربستان سعودی منعقد کرده است. با افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات دیجیتال در عربستان سعودی، هواوی می تواند مستقیماً با مشتریان خود در تماس باشد. متاسفانه در این گزارش به زمان بازگشایی این فروشگاه هیچ اشاره ای نشده اما طبق بیانیه وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی، انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲ شاهد افتتاح این فروشگاه بزرگ باشیم.

استفاده از اینترنت در عربستان سعودی از ۷۳.۲ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۸۲.۶ درصد از جمعیت مردم خواهد رسید.

اینکه عربستان سعودی هنوز رابطه خود را با هواوی حفظ کرده مسئله جالبی است. بدیهی است که این کشور خاورمیانه ای، تحریم های ایالات متحده را کاملاً نادیده گرفته است.

به گفته اداره اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان، توافق نامه ای با هواوی برای استفاده از هوش مصنوعی در شناخت زبان و کلمات عربی نیز منعقد خواهد شد که به این ترتیب، شرکت هواوی، تحقیقات خود را با همکاری محققان عربستان انجام خواهد داد.

ارسال نظر