ساخت پهپاد با استفاده از برگ های آناناس!

رسانه کلیک - دانشمندان به تازگی موفق شده اند تا برگ های آناناس را برای ساخت اجزای مختلف پهپاد به کار بگیرند. این پهپادها می توانند مسافت هزار متری را طی کرده و به مدت بیست دقیقه بدون حرکت بر فراز زمین باقی بمانند.

ساخت پهپاد با استفاده از برگ های آناناس!

دانشمندان کشور مالزی به تازگی موفق شده اند تا فیبر موجود در برگ های آناناس را به مواد مورد نیاز برای ساخت پهپاد تبدیل کنند. پروفسور محمد طارق حمید سلطان از دانشگاه پوترا، طی گفتگویی با رویترز اعلام داشته که نسبت استحکام به وزن این پهپادها به مراتب بیشتر از مدل های معمولی بوده و قیمت و وزن آن ها نیز کمتر است.

پهگادهای آناناسی سازگاری بیشتری با محیط دارند؛ به طوریکه اگر یکی از این دستگاه های از کار افتاده را زیر خاک دفن کنید، مواد بیوکامپوزیت آن ظرف مدت دو هفته به طور کلی تجزیه می شود. طبق گفته های پرفسور مالزیایی، نمونه اولیه این پهپاد حدودا 3280 فوت (معادل هزار متر) در هوا پرواز کرده و مانند مدل های معمولی، به مدت بیست دقیقه بدون حرکت بر فراز زمین باقی بمانند. دانشمندان در تلاش هستند تا نمونه های بزرگتر این پهپاد را نیز تولید کرده و از آن برای حمل اجسام سنگین تر مانند دوربین تصویربرداری استفاده کنند. لازم به ذکر است که این کار می تواند نقش مهمی در رشد صنعت کشاورزی کشور مالزی داشته باشد.

ایده ساخت پهپاد به وسیله برگ آناناس از سال 2017 و به منظور استفاده بهینه از ضایعات کشاورزی شکل گرفت. همانطور که می دانید کشاورزان معمولا پس از اتمام فرایند برداشت آناناس، برگ های آن را سوزانده و یا دور می ریزند که هر دو این اقدامات در نهایت منجر به آلودگی هوا می شوند. به همین خاطر فروش این ضایعات می تواند علاوه بر کمک به محیط زیست، درآمد کشاورزان را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

ارسال نظر