سازندگان چینی نمایشگر امسال 55٪ از سهم بازار پنل‌های LCD را به دست می آورند

رسانه کلیک-  سازندگان چینی نمایشگر احتمالا امسال 55٪ از سهم بازار جهانی پنل‌های  LCD را به دست می آورند. اما باز هم در این زمینه ضعف‌هایی دارند که باید آن را برطرف کنند.

سازندگان چینی نمایشگر امسال 55٪ از سهم بازار پنل‌های LCD را به دست می آورند

در حال حاضر ایالات متحده در زمینه فناوری نیمه هادی در جایگاه اول قرار دارد. به همین دلیل ممنوعیت استفاده برخی از شرکت‌های چینی از فناوری ایالات متحده خیلی سنگین بوده است. چند سال پیش، بیشتر پنل‌های LCD مورد استفاده تولید کنندگان چینی در تلویزیون، مانیتور و سایر محصولات با صفحه بزرگ از کشور‌های ژاپن و کره جنوبی تهیه می شد.

اما در چند وقت اخیر، شرکت‌های داخلی مانند BOE توانسته اند از تولیدکنندگان ژاپن و کره پیشی بگیرند و بالاترین حجم را در سطح جهانی به بازار عرضه کنند. تولیدکنندگان چینی نمایشگر‌ها پیش بینی کرده اند که امسال ظرفیت تولید پنل‌های داخلی تقریباً 55٪ از کل پنل‌های عرضه شده به بازار جهانی را تشکیل می دهد.

این امر در همایش نوآوری صنعت میکرو LED چونگ کینگ سال 2020 و کنفرانس راه اندازی فناوری و نمایش نیمه هادی کونکا که دیروز در چین برگزار شد، بیان شد. این بیانیه توسط Liang Xinqing، دبیر بخش LCD انجمن تولید کنندگان اپتیک و الکترونیک چین بیان شد.

Liang Xinqing همچنین فاش کرد که مقدار خروجی دستگاه نمایشگر جهانی در اولین فصل سال 2020 ، 82.723 میلیارد دلار آمریکا بوده است که نسبت به سال گذشته 8.6 درصد افزایش داشته است. مساحت عرضه این محصولات به بازار 178 میلیون متر مربع بود که نسبت به سال گذشته 5.7 درصد افزایش داشت.

اطلاعات سه ماهه اول سال 2020 در خود چین نشان می دهد که مساحت عرضه به بازار TFT-LCD 97.01 میلیون متر مربع است که 54.5٪ از بازار جهانی را تشکیل می دهد و ارزش تولید 26.685 میلیارد دلار آمریکا است.

اما از نظر پنل‌های AMOLED ، هنوز برای به دست آوردن سهم بیشتر بازار باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد. در سه ماهه اول، مقدار مساحت محصولات AMOLED عرضه شده به بازار 1.09 میلیون متر مربع بوده است که 0.6٪ از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است و ارزش تولید 2.709 میلیارد دلار آمریکا است.

همچنین، Liang Xinqing نیز به نقایص داخلی اشاره کرد. در حال حاضر، ژاپن بر فناوری هسته‌ای تسلط دارد و OLED های کره جنوبی برترین هستند. او همچنین گفته است که چین در حال حاضر از نظر ظرفیت تولید در حال پیشرفت است، اما ساختار فناوری تنها است و کل زنجیره صنعت هنوز در حال تلاش برای پیشرفت بیشتر است.

ارسال نظر