ساعت هوشمند فیس بوک احتمالا با دوربین های جداشدنی عرضه می‌شود

رسانه کلیک - نخستین ساعت هوشمند فیس بوک عملکرد متفاوتی با محصولات مشابه داشته و دارای دو دوربین جداشدنی برای ضبط ویدیو و عکس‌برداری است.

ساعت هوشمند فیس بوک احتمالا با دوربین های جداشدنی عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد که فیس بوک رویه متفاوتی را در ساخت نخستین ساعت هوشمند خود در پیش گرفته است. بسیاری از کمپانی‌ها، ساعت هوشمند خود را به نحوی می‌سازند که مکمل گوشی هوشمند باشد. اما غول رسانه اجتماعی تصمیم گرفته اسمارت واچ جدید خود را با عملکردی مشابه با گوشی‌های هوشمند در دسترس کاربران قرار دهند

ساعت هوشمند فیس بوک احتمالا به دو دوربین جداشدنی مجهز می‌شود

طبق گزارش جدید رسانه خبری The Verge، ساعت جدید FaceBook دارای دو دوربین قابل‌تفکیک است. دوربین سلفی برای تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین پشتی با رزولوشن 1080 پیکسل از قاب ساعت بیرون آمده و برای ضبط ویدیو به کار می‌آید. فیس بوک در حال همکاری با شرکت‌های دیگر جهت ساخت اکسسوری های لازم برای دوربین‌ها است.

این کمپانی همچنین مشغول همکاری با اپراتورهای بزرگ شبکه‌ای در ایالات متحده است تا پشتیبانی از ارتباطات LTE در محصول جدید خود را تضمین کند. بدین ترتیب، ساعت هوشمند فیس بوک به طور مستقل عمل کرده و حتی نیازی به جفت سازی آن با گوشی هوشمند نیست. به عنوان بخشی از مذاکرات، اپراتورهای ایالات متحده حاضر شده‌اند اسمارت واچ های جدید را در فروشگاه‌های خود در دسترس مشتریان قرار دهند.

محصول پوشیدنی جدید از نسخه سفارشی اندروید استفاده می‌کند. کمپانی قصد دارد با همکاری با شرکای خود، مجموعه اپلیکیشن های خاصی را در دستگاه کوچک خود بگنجاند تا تجربه کاربری غنی را ایجاد کند. در واقع ساعت جدید Facebook به عنوان رقیبی برای ساعت‌ها و همین‌طور گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شود.

فیس بوک ممکن است از ساخت ساعت هوشمند خود صرف‌نظر کند

نخستین اسمارت واچ Facebook در رنگ‌های سفید، مشکی و طلایی با قاب استیل ضدخش روانه بازار می‌شود. البته فیس بوک قصد دارد تا تعداد محدودی از این محصول (یک عدد شش رقمی کوچک) را به فروش برساند و سپس به دنبال عرضه نسل‌های جدیدتر باشد. طبق گزارش‌های دریافت شده، قیمت ساعت جدید این کمپانی برابر با 400 دلار اعلام شده است.

بد نیست بدانید که مهندسین فیس بوک در حال حاضر کار روی نسل دوم و سوم اسمارت واچ را آغاز کرده کرد. نسخه‌های آتی ممکن است همانند یک دستگاه ورودی برای عینک‌های واقعیت افزوده Facebook عمل کنند.

علیرغم تخصیص بودجه 1 میلیارد دلاری، Facebook ممکن است از ساخت دستگاه پوشیدنی هیجان‌انگیز خود صرف‌نظر کند. این محصول فاصله زیادی تا تولید انبوه داشته و هنوز نامی برای آن مشخص نشده است.

فیس بوک یک رقابت دشوار در پیش دارد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک از شرکت خواسته تا با تمرکز بیشتر روی محصولات مصرفی، از قوانین و محدودیت‌های موجود در تولیدات متعلق به اپل و گوگل عبور کند. با این حال، ورود غول اجتماعی به عرصه تولید ساعت‌های هوشمند یک نبرد دشوار به حساب می‌آید، چراکه با توجه به سابقه فیس بوک، بسیاری افراد مایل به اشتراک داده‌های خود با این کمپانی نیستند. اکثر مشتریان رغبتی به در اختیار گذاشتن داده‌های سلامتی و سایر اطلاعات حساس خود ندارند.

ارسال نظر