عذرخواهی تویوتا بابت سانحه اتوبوس e-Palette در دهکده المپیک

ناوگان نقلیه بدون راننده و خودمختار تویوتا در حال خدمت‌رسانی در دهکده المپیک بود تا اینکه وقوع سانحه اتوبوس e-Palette باعث تعلیق این ناوگان شد.

عذرخواهی تویوتا بابت سانحه اتوبوس e-Palette در دهکده المپیک

سانحه اتوبوس e-Palette در دهکده المپیک

به دنبال تصادف اتوبوس بدون راننده تویوتا (e-Palette) به یکی از جودوکاران پارالمپیکی در دهکده ورزشکاران، این کمپانی بزرگ خودروسازی به خاطر اعتماد بیش از حد به وسیله نقلیه خود عذرخواهی کرد. ظاهرا اتوبوس e-Palette به طور موقت از سرویس خارج شده است.

ورزشکار ژاپنی به نام آرامیتسو کیتوزانو به دلیل تصادف با اتوبوس e-Palette دیگر قادر به شرکت در مسابقه دسته 81 کیلوگرم این هفته نخواهد بود. جراحت این جودوکار باعث مداخله و عذرخواهی شخصی رئیس تویوتا یعنی آکیو تویودا شد.

وی در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده که خودروهای خودمختار هنوز از آمادگی لازم جهت رانندگی در جاده‌های معمولی برخوردار نیستند.

کمپانی تویوتا در حمایت از المپیک توکیو 2020 ، خودروهای خودمختار و بدون راننده خود را در قالب سرویس مسافربری به نمایش گذاشت. این خودروها به طور شبانه‌روزی در دهکده ورزشکاران در حال خدمت‌رسانی بودند.

اما در روز پنجشنبه، یکی از اتوبوس‌های این ناوگان حین گذر از تقاطع به عابر پیاده، یعنی کیتوزانو برخورد می‌کند و موجب جراحت وی می‌شود. کیتوزانو، جودوکاری با مشکل بینایی بوده که ظاهرا نمی‌تواند در مسابقه بعدی خود شرکت کند.

اپراتورهای e-Pallette به پلیس گفته که از وجود عابر آگاه شده‌اند، اما گمان می‌کردند که این عابر بداقبال متوجه اتوبوس شده و حرکت خود را متوقف می‌کند.

روز جمعه، تویوتا به خاطر این حادثه عذرخواهی کرد و استفاده از اتوبوس‌های e-Palette را موقتا به حالت تعلیق درآورد.

بازرس تویوتا همچنین به محل تصادف مراجعه کرده و با بررسی فیلم ویدیویی، اعتراف کرد که میزان اعتماد به فناوری رانندگی خودمختار، بیش از حد بوده است.

خوشبختانه طبق گفته‌های مربی کیتوزانو، جراحات این ورزشکاران سی‌ساله به خوبی در حال بهبود هستند.

تویوتا در بیانه‌ای گفت: «ما تحقیقات کاملی را درباره علت حادثه انجام می‌دهد و به هماهنگی نزدیک با کمیته سازمان‌دهی المپیک توکیو و بازی‌های پارالمپیک ادامه می‌دهد تا از بروز هرگونه حادثه آتی در منطقه جلوگیری کند.»

ارسال نظر