سختی شبکه بیت کوین 16 درصد کاهش داشت | توقف فعالیت استخراج‌گران چینی

رسانه کلیک - پس از تلاش‌های دولت چین برای سرکوب استخراج بیت کوین، سختی شبکه بیت کوین 16 درصد کاهش داشت که نشان می‌دهد استخراج‌گران مستقر در چین در حال توقف فعالیت خود هستند.

سختی شبکه بیت کوین 16 درصد کاهش داشت | توقف فعالیت استخراج‌گران چینی

سختی شبکه بیت کوین در روز یکشنبه (9 خرداد 1400) 16 درصد کاهش داشت و به 21 تریلیون رسید. این میزان تاکنون بیشترین کاهش این مقیاس در سال 2021 بوده است. این اصلاح سختی استخراج نشان می‌دهد که استخراج‌گران چینی پیش از سرکوب و مجازات‌های احتمالی دولت، بهره‌برداری از دستگاه‌های استخراج بیت کوین خود را متوقف کرده‌اند.

سختی شبکه بیت کوین میزان قدرت پردازشی موردنیاز برای تولید یک بیت کوین جدید را اندازه‌گیری می‌کند. شبکه بلاک چین بیت کوین تقریبا هر دوهفته یک‌بار میزان سختی شبکه را اندازه‌گیری کرده و به‌روزرسانی می‌کند. این مقیاس رقابت میان استخراج‌گران بیت کوین را نمایش می‌دهد؛ هرچقدر سختی استخراج کمتر باشد، رقابت میان استخراج‌گران نیز کمتر است.

بیش از 75 درصد از استخراج‌گرانی که تراکنش‌های شبکه بیت کوین را تأیید می‌کنند در چین مستقر هستند. در جمعه گذشته دولت چین استخراج بیت کوین را به لیست صنایعی که برای حفاظت از اقتصاد نیاز به نظارت دارند اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: تهدید دولت برای سرکوب استخراج رمز ارزها در چین

مدت کوتاهی پس از آن، دو شرکت Huobi و OKEx مشتریان چینی را از دسترسی به برخی خدمات خاص محدود کردند. یکی از سخنگویان Huobi در مصاحبه‌ای با Decrypt گفت که این محدودیت‌ها در پاسخ به اظهارات دولت چین بوده‌اند. OKEx نیز در مصاحبه با Decrypt اعلام کرد که هدف این شرکت حفظ سازگاری با قانون‌گذاران است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که منابع دولتی در مصاحبه با نشریه چینی Caixin بیان کرده‌اند که ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران ناآگاه آسیب خواهد زد و دولت ترجیح می‌دهد که تراشه‌های کامپیوتری و منابع انرژی چین در حوزه‌های دیگری استفاده شوند.

منطقه مغولستان داخلی از چندی پیش سرکوب بیت کوین را آغاز کرده است. گفته می‌شود که دولت خودگردان این منطقه در حال تصمیم‌گیری برای اضافه‌کردن استخراج‌گران بیت کوین به لیست سیاه اعتبار اجتماعی است و باطل کردن مجوز مخابراتی استخراج‌گران را نیز مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: مجازات سنگین برای افراد فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در چین

اصلاح اخیر سختی شبکه بیت کوین همچنین زمان متوسط تولید هر بلاک را به 11 دقیقه و 55 ثانیه رسانده است. این مقیاس نسبت به میزان آن در روز 13 ماه مه که 8 دقیقه و 14 ثانیه بود، تقریبا 4 دقیقه افزایش داشته است.

ارسال نظر