سدان جک جی 4 با بیش از پنجاه درصد ساخت داخل به فهرست محصولات کرمان موتور اضافه خواهد شد

رسانه کلیک - شرکت کرمان موتور اخیرا اعلام کرد که با همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی تولید قطعات موتور خودرو سدان جک جی 4 را در پروژه‌ای به ارزش بیش از هزار و دویست میلیارد تومان  کلید خواهد زد‌.

سدان جک جی 4 با بیش از پنجاه درصد ساخت داخل به فهرست محصولات کرمان موتور اضافه خواهد شد

شرکت خودروسازی کرمان موتور در خبری که از سوی روابط عمومی این شرکت منتشر شد، به امضا رسیدن قرارداد با یک شرکت دانش بنیان ایرانی به جهت داخلی‌سازی قطعات موتور سدان جک جی 4 را به اطلاع عموم رساند. طبق اطلاعات منتشر شده در این راستا، بر اساس برنامه‌های اعلام شده و با سرمایه‌گذاری هشتصد میلیارد تومانی قرار است تا پایان سال جاری بیش از ۵۰ درصد قطعات جک جی 4 در داخل کشور تولید شوند. در پایان بهار ۱۴۰۰ نیز این رقم به ۷۰ درصد ارتقا خواهد یافت. با امضای قرارداد مذکور نهایتا در زمستان ۱۴۰۰ موتور جک جی ۴ نیز به صورت تولید داخل ساخته خواهد شد و در این صورت، رقم داخلی سازی این خودرو در مجموع از مرز ۸۰ درصد عبور خواهد کرد.

جک جی 4 جک جی 4 یک سدان چینی جمع و جور است که قوای محرکه خود را از موتور تنفس طبیعی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر دریافت می‌کند. یک گیربکس سی وی تی نیز به منظور انتقال نیرو به سوی چرخ‌های جلو در کنار پیشرانه به خدمت گرفته شده است.

جک جی ۴ ابتدا به صورت محدود و مونتاژ داخل روانه بازار کشور شد و مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت. قیمت مناسب و عملکرد فنی به همراه امکانات قابل قبول از جمله نکات مثبت جک j4 به شمار می‌روند که همین امر نیز در استقبال مناسب از این خودرو بی‌تاثیر نبود. در حال حاضر امید می‌رود با داخلی سازی گسترده این خودرو و عرضه انبوه‌تر آن به بازار، در آینده نه‌ چندان دور شاهد فروش بیشتر و وسیع‌تر جک جی ۴ در بازار ایران باشیم. در نتیجه رقابت تنگاتنگی میان این خودرو و محصولاتی همچون پژو پارس اتوماتیک، دنا پلاس، پارس تندر، تندر پلاس و... را شاهد خواهیم بود. در صورت ثبات شرایط اقتصادی فعلی احتمالا شرکت کرمان موتور این محصول را با قیمتی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان روانه بازار خواهد کرد.

ارسال نظر