سرعت اینترنت استارلینک در نقاط مختلف جهان چقدر است؟

اینترنت استارلینک ماه‌هاست که در برخی کشورها راه‌اندازی شده است. اخیرا گزارشی تهیه شده که جزییات سرعت و عملکرد این سرویس را در نقاط مختلف جهان آشکار می‌کند.

سرعت اینترنت استارلینک در نقاط مختلف جهان چقدر است؟

سرعت پایین و تأخیر بالای اینترنت استارلینک در آمریکا

همان‌طور که می‌دانید، اینترنت استارلینک تاکنون در برخی نقاط آمریکا، اروپا و استرالیا راه‌اندازی شده است. اخیرا داده‌هایی از چند کشور مختلف جمع‌آوری شده که نشان می‌دهد سرعت بارگیری این سرویس به طور متوسط 150 مگابیت بر ثانیه است.

طبق نتایج به دست آمده، عملکرد اینترنت استارلینک در اروپا بهتر از آمریکاست و سرعت بارگیری آن به طور متوسط به 176 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. حداقل و حداکثر سرعت نیز به ترتیب برابر 2.2 و 422 مگابیت بر ثانیه است.

ظاهرا میزان تأخیر اینترنت استارلینک نیز در نقاط مختلف جهان فرق دارد. به عنوان مثال کاربران اروپایی تأخیر 33.4 میلی ثانیه را گزارش داده‌اند؛ حال آنکه این رقم در آمریکای شمالی از مرز 50 میلی ثانیه عبور می‌کند. بالاترین میزان تأخیر نیز مربوط به آمریکا و برابر 985 میلی ثانیه است؛ یعنی سه برابر میزان گزارش شده در مناطق اروپایی.

تأخیر یا همان Latency، مدت زمان مصرف شده برای ارسال اطلاعات از کاربری به کاربر دیگر است و نقش مهمی در کلیه شبکه‌های اینترنتی دارد. لذا اسپیس ایکس سخت در تلاش است تا میزان تأخیر را در تمامی نقاط دنیا به حداقل برساند.

اما شاید جالب باشد بدانید اینترنت استارلینک بهترین عملکرد را در استرالیا دارد. اسپیس ایکس تاکنون 13 ایستگاه زمینی را در این کشور نصب کرده است. گفته می‌شود جمعیت نسبتا پایین استرالیا نیز نقش مهمی در سرعت بالای اینترنت ایفا می‌کند.

شرکت اسپیس ایکس طی ماه‌های آتی ایستگاه‌های زمینی بیشتری را اروپا و آمریکا نصب می‌کند و ماهواره‌های بیشتری را به فضا می‌فرستد. لذا در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت اینترنت استارلینک در اقصی نقاط جهان خواهیم بود ( اینترنت استارلینک تا ماه سپتامبر نقاط مختلف دنیا را پوشش می‌دهد ).

ارسال نظر