سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری آمازون در صندوق انرژی‌های پاک این شرکت

رسانه کلیک - بر اساس آخرین اخبار منتشر شده در رسانه‌های جهان، آمازون قصد دارد تا برای بهبود و ارتقا فعالیت‌های محیط زیستی این شرکت به منظور طراحی و استفاده از تکنولوژی‌های پاک، 2 میلیارد دلار دیگر در این بخش سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری آمازون در صندوق انرژی‌های پاک این شرکت

صندوق انرژی پاک شرکت آمازون به منظور تعهد این شرکت برای حفظ محیط زیست ایجاد شده است و هدف آن کمک به فعالیت‌های محیط زیستی و تلاش در جهت کاهش و حذف انتشار کربن توسط این شرکت و فعالیت‌های آن تا سال 2040 است. اگرچه این شرکت تاکنون برای حفظ محیط زیست فعالیت‌های زیادی انجام داده است اما بسیاری از منتقدان بر این باورند که بودجه این صندوق صرف فعالیت‌هایی به غیر از محیط زیست می‌شود.

صندوق‌های حفاظت از محیط زیست با عنوان‌هایی مثل تعهد اقلیمی در شرکت‌هایی با ابعاد بزرگ که در حوزه‌های مختلفی مثل صنایع حمل‌ونقل و لجستیک فعالیت دارند ایجاد می‌شود. فعالیت‌های این صندوق بیشتر در زمینه‌هایی مثل تولید انرژی پاک ، ذخیره و استفاده از آن، ساخت مواد و استفاده از آ‌ن‌ها در حوزه‌های کشاورزی و صنایع غذایی است. آمازون هنوز هیچ جدول زمانی در خصوص نحوه و زمان استفاده از این بودجه 2 میلیارد دلاری ارائه نکرده است.

اختصاص بودجه 2 میلیارد دلاری توسط آمازون درست بعد از انتشار نامه سرگشاده بیش از 3500 نفر از کارمندان آمازون به جف بزوس و دیگر مدیران آمازون برای تغییر در برنامه‌های این شرکت به منظور حفظ محیط زیست، انجام شده است. در این نامه سرگشاده، کارمندان از مدیران خود خواسته بودند تا انرژی‌های پاک را جایگزین سوخت فسیلی کنند. از طرفی این کارمندان خواستار پایان دادن به فعالیت‌های این شرکت در زمینه نفت و گاز شده بودند.

هرچند دیر اما آمازون برای پاسخ به این درخواست تغییراتی را در جهت کمک به حفظ محیط زیست در فعالیت‌های خود ایجاد کرده است. این شرکت اعلام کرده است که تا پایان سال 2025 میلادی تمامی تأسیسات شرکت را انرژی 100 درصد تجدید پذیر طراحی خواهد کرد. همچنین قصد دارد تا از سال 2021 از وسایل نقلیه برقی برای حمل و تحویل کالا استفاده کند.

ارسال نظر