سری گوشی‌های گلکسی نوت 20، پردازنده‌ Exynos خواهند داشت

رسانه کلیک - سری گلکسی نوت 20 که در اروپا و خاورمیانه عرضه خواهد شد، از پردازنده Exynos 990 بهره خواهد برد که نسبت به مدل‌های دارای اسنپ‌دراگون 865 پلاس ضعیف‌تر است. 

سری گوشی‌های گلکسی نوت 20، پردازنده‌ Exynos خواهند داشت

همه گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ با دو نوع پردازنده مختلف تولید می‌شوند. کوشی‌هایی که در چین، آمریکا و کره جنوبی عرضه می شوند دارای پردازنده اسنپ دراگون هستند و گوشی‌هایی که در بازارهای دیگر مانند آفریقا، اروپا و خاورمیانه عرضه می‌شوند، دارای پردازنده Exynos هستند. سری گوشی‌های گلکسی نوت 20 که در حال ورود به بازار هستند نیز از همین قاعده تبعیت می‌کنند.

مدل‌هایی از گلکسی نوت 20 که مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون هستند، از تراشه جدید این شرکت به نام اسنپ‌دراگون 865 پلاس بهره می‌برند. تاکنون گزارش‌هایی وجود داشت که ادعا می کرد مدل‌های دیگر گلکسی نوت 20 از پردازنده Exynos 992 بهره می‌برند که این ادعا اشتباه است. در این مدل‌ها باز هم از همان تراشه قدیمی Exynos 990 استفاده خواهد شد.

یکی از توسعه‌دهندگان در توییتی اعلام کرده است که هیچ منبعی برای استفاده از پردازنده جدید Exynos وجود ندارد. این خبر قطعا برای افرادی که قصد داشتند مدل گلکسی نوت دارای پردازنده Exynos را خریداری کنند، خبر بدی است. Exynos 990 حتی نمی‌تواند با عملکرد پردازنده Snapdragon 865 مطابقت داشته باشد. مقایسه‌های موجود بین Exynos 990 و اسنپدراگون 865 نشان داده است که این پردازنده هنگام عملکرد GPU به میزان قابل توجهی عقب می‌افتد. این بدان معناست که حتی شکاف بیشتری بین Exynos 990 و اسنپدراگون 865 پلاس جدید وجود خواهد داشت.

ارسال نظر