سقوط 48 درصدی فروش گوشی در بازار گوشی‌های هوشمند در هند در سه‌ماهه دوم سال 2020

رسانه کلیک - بازار گوشی‌های هوشمند در هند در طی سه‌ماهه دوم سال 2020 شاهد بدترین وضعیت خود در طی سال‌های اخیر بوده است.

سقوط 48 درصدی فروش گوشی در بازار گوشی‌های هوشمند در هند در سه‌ماهه دوم سال 2020

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط خبرگزاری کانالیس، در مجموع در بازه زمانی ماه آوریل تا ژوئن بازار گوشی های هوشمند تلفن همراه در هند در حدود 48 درصد کاهش داشته است.

در بازار گوشی‌های هوشمند هند، اگرچه شیائومی همچنان جایگاه نخست را در جدول پرفروش‌ترین گوشی‌ها در هند حفظ کرده است اما برند Realm به جایگاه پنجم سقوط کرده است. جایگاه Realm در این جدول نسبت به برندهای والد خود مثل Vivo و Oppo در رده پایین‌تری قرار دارد.

بازار گوشی‌های هوشمند در هند میزان فروش گوشی‌های هوشمند در هند در سه‌ماهه دوم سال 2020 میلادی مجموعاً چیزی در حدود 17.3 میلیون واحد بوده است. در این میان سهم شیائومی در حدود 5.3 میلیون دستگاه بوده است که بیش از 30.9 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

VIVO که در سال 2019 جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بود در سه‌ماهه دوم سال 2020 در حدود 3.7 میلیون واحد در هند فروخته است و سهم آن در بازار گوشی‌های تلفن همراه چیزی در حدود 21.3 درصد بوده است. سامسونگ یکی از برندهای معتبر و جهانی تولید گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در بازار هند سهمی معادل 16.8 درصد به خود اختصاص داده است. تعداد گوشی‌هایی که از این برند در بازار هند به فروش رسیده تقریباً برابر با 2.9 میلیون واحد بوده است.

نکته جالب و قابل توجه این است که برند Oppo جایگاه Realm که در مقام چهارم بوده است را از آن خود کرده است. تعداد دستگاه‌های فروش رفته از Oppo در هند چیزی در حدود 2.2 میلیون واحد بوده است. در حالی که تنها 1.7 میلیون دستگاه از Realm در هند به فروش رفته است. این دو برند به ترتیب 12.9 درصد و 10 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند.

برندهای دیگر از جمله Apple، One Plus، Lenovo، Motorola، Tecno و Infinix در مجموع سهمی معادل 8.1 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند. تعداد دستگاه‌های فروش رفته از این برندها در حدود 1.4 میلیون واحد بوده است. با این وجود Cupertino یکی از غول‌های تکنولوژی توانسته 20 درصد از سهم بازار گوشی‌های تلفن همراه در هند را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است که همه‌گیری جهانی ویروس کرونا یکی از عوامل مهم و مؤثر در این کاهش 48 درصدی فروش در بازار گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در هند بوده است. از همه مهم‌تر اینکه کمپین ضد چینی که تاکنون در بسیاری از کشورها در برابر گوشی‌های تلفن همراه ساخت چین رونق گرفته نقش زیادی در این مسئله نداشته است.

ارسال نظر