سنجش مهارت نخبه ها در فناورد

به گزارش کلیک، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، دومین دوره رقابت‌های ملی تخصصی مهارت سنجی فن آورد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است. مرحله دوم این رقابت‌ها به صورت حضوری از امروز یکم آذر آغاز و تا سوم آذرماه در سالن تربیت بدنی دانشگاه صنعتی شریف ادامه خواهد داشت.

سنجش مهارت نخبه ها در فناورد

مرحله دوم این رقابت‌ها به صورت حضوری از امروز یکم آذر آغاز و تا سوم آذرماه در سالن تربیت بدنی دانشگاه صنعتی شریف ادامه خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، هدف از برگزاری این رقابت‌ها شناسایی و کشف افراد مستعد و دارای مهارت کافی و معرفی این افراد به مراکز و شرکت‌ها به منظور رفع نیاز صنعت کشور به افراد متخصص و ماهر است.

گفتنی‌ست، مرحله اول این رقابت‌ها با مشارکت حدود شش هزار شرکت کننده از سراسرکشور در 6 رشته‌ی؛ برق(الکترونیک)، برنامه نویسی رایانه، برنامه نویسی تلفن‌های هوشمند، داده کاوی، گرافیک و معماری دوم تا بیست و پنجم آبان ماه به صورت غیر حضوری برگزار شد و حدود 350 نفر به مرحله دوم راه یافتند.

خاطرنشان می‌شود، فن‌آورد به عنوان بزرگ‌ترین مسابقات تخصصی مهارت‌سنجی کشور رویدادی است که تلاش می‌کند تا پلی باشد میان نیروهای مستعد کار و شرکت‌هایی که به دنبال جذب بهترین‌ها هستند. در این رویداد رقابتی چالش برانگیز میان نیروهای مستعد برگزار خواهد شد تا در نهایت ضمن رتبه بندی آن‌ها، افراد برتر به بهترین شرکت‌های بازار کار معرفی گردند.

همچنین تقویت خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد فرصت معرفی نخبگان و خبرگان کشور به عنوان الگوهای دست یافتنی، ایجاد فرصت عادلانه حضور در رقابت اقتصادی کارآفرینی، افزایش و اصلاح فرهنگ کارآفرینی در کشور، ایجاد فرصت عادلانه شناسایی و کشف افراد خبره و ماهر، آموزش و افزایش اطلاعات عمومی در مراحل و فرآیند کارآفرینی و افزایش فرهنگ و اهمیت مهارت محوری در کشور از جمله اهداف برگزاری این مسابقه است.

لازم به ذکر است، مراسم اختتامیه دومین دوره این رقابت‌ها در تاریخ چهارم آذرماه سال جاری با حضور مسئولین دولت و نمایندگان مجلس در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

ارسال نظر