سهم 0.8 درصدی مک بوک مجهز به تراشه M1 در بازار 2020

رسانه کلیک – به گزارش سازمان تحقیقاتی TrendForce، حدود 0.8 درصد از فروش کل بازار لپ تاپ در سال 2020، متعلق به مک بوک های مجهز به تراشه M1 است. این سهم در سال 2021 و همزمان با عرضه مدل های 14 اینچی و 16 اینچی نسخه پرو، تا 7 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

سهم 0.8 درصدی مک بوک مجهز به تراشه M1 در بازار 2020

همانطور که می دانید شرکت کوپرتینویی سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد تراشه های M1 مبتنی بر معماری آرم را جایگزین تراشه های اینتل در محصولات خود کند. اپل در همین راستا سه لپ تاپ مجهز به M1 یعنی مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی را روانه بازار کرد.

ماه ها از عرضه این محصولات می گذرد اما سازمان تحقیقاتی TrendForce به تازگی گزارشی را منتشر کرده و در آن از سهم بازاری 0.8 درصدی مک بوک های مجهز به تراشه M1 در سال 2020 خبر داده است. طبق پیش بینی های سازمان، سهم فروش محصولات مجهز به M1 در سال جاری میلادی و همزمان با عرضه مدل های 14 اینچی و 16 اینچی نسخه پرو، تا 7 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

گزارش ها حاکی از آن هستند که تعداد محصولات ارسالی اپل در سال 2020 با افزایش 22.5 درصدی نسبت به سال 2019 همراه بوده و به بیش از 200 میلیون دستگاه می رسد. جالب آنکه این حجم از افزایش طی چند سال اخیر بی سابقه بوده است؛ مسئله ای که به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار، ارتباط مستقیمی با شیوع ویروس کووید-19، اعمال محدودیت ها، دورکاری و ادامه روند خانه نشینی دارد.

اینطور که به نظر می رسد شرکت کوپرتینویی همچنین در حال آماده سازی یک تراشه جدید برای مک است که در مقایسه با تراشه M1 بسیار بهتر عمل می کند. این چیپست احتمالا تحت عنوان M1X یا M2 به نمایش گذاشته می شود. بنابراین اصلا بعید نیست که طی ماه های آینده، شاهد افزایش چشمگیر سهم فروش محصولات اپل در بازار باشیم.

ارسال نظر