سهم 54 درصدی خودروهای برقی در بازار اتومبیل نروژ در سال 2020

رسانه کلیک -  فدراسیون حمل و نقل نروژ اعلام کرده که حدود 54 درصد از فروش کل اتومبیل در این کشور مربوط به خودروهای برقی است. جالب آنکه سهم فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سال 2020 جمعا برابر با 17 درصد بوده است.

سهم 54 درصدی خودروهای برقی در بازار اتومبیل نروژ در سال 2020

شاید جالب باشد بدانید که طبق گزارش فدراسیون حمل و نقل نروژ، تعداد خودروهای برقی فروخته شده در این کشور در سال گذشته بسیار بیشتر از خودروهای دیگر بوده است. بطوریکه اگر از اتومبیل های پلاگ-این و هیبریدی نیز فاکتور بگیریم، حدود 54 درصد از فروش کل بازار مربوط به EVها بوده است. به گزارش رویترز ، خودروهای بنزینی و دیزلی تنها هشت و نه درصد (جمعه 17 درصد) سهم فروش را به خود اختصاص داده اند. آئودی ای-ترون، فولکس واگن گلف، هیوندای کونا، نیسان لیف و تسلا مدل 3 از جمله ماشین های پرفروش در نروژ هستند.

نروژ از سال 1990 سود حاصل از ذخایر نفتی خود را وارد یک صندوق ویژه می کند. این صندوق بالای یک تریلیون دلار ارزش دارد و در حال حاضر صنایع مختلفی به آن وابسته هستند.

این کشور برای تشویق شهروندان به خرید خودروهای برقی برنامه های مختلفی را در نظر گرفته که از مهم ترین آن ها می توان به عدم پرداخت مالیات حین خرید یا جابجایی اتومبیل، پارکینگ رایگان و عدم لزوم پرداخت مالیات و عوارض جاده ای و اشاره کرد. مالکین خودروهای الکتریکی همچنین امکان استفاده از خطوط اختصاصی اتوبوس را نیز خواهند داشت و به ازای تحویل خودروهای گازسوز و بنزینی قدیمی خود، مبلغ قابل توجهی را تحت عنوان یارانه دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، مقامات نروژ به منظور تشویق هر چه بیشتر مردم به خرید خودروهای برقی ، مالیات خودروهای گازسوز را افزایش داده اند. بخشی از این درآمد صرف تقویت زیرساخت ها و ایجاد ایستگاه شارژ سریع در جاده های اصلی کشور (هر سی مایل یک ایستگاه) کرده اند. اینطور که به نظر می رسد تا سال 2025، بساط فروش خودروهای بنزینی و گازسوز در نروژ برچیده می شود.

ارسال نظر