سونی همچنان پرچمدار بازار دوربین گوشی‌های هوشمند است

رسانه کلیک - بازار دوربین گوشی‌های هوشمند در نیمه اول سال 2020 رشد 15 درصدی داشته است و شرکت سونی همچنان بیشترین سهم بازار را در دست دارد. 

سونی همچنان پرچمدار بازار دوربین گوشی‌های هوشمند است

برخلاف اینکه پاندمی کرونا تاثیرات بسیار بدی روی اقتصاد اکثر کشورها داشته است، بر اساس گزارش Strategy Analytics ، بازار دوربین گوشی‌های هوشمند در نیمه اول سال 2020 نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است. مجموع درآمد این باز در شش ماه اول سال به 6.3 میلیارد دلار رسیده است.

شرکت سونی هنوز هم پرچمدار این بازار است و 44 درصد از این بازار را در دست دارد. البته به دلیل اینکه رقبای قدرتمندی دارد، میزان درآمد این شرکت کمی کاهش پیدا کرده است. بزرگ‌ترین رقیب سونی، شرکت سامسونگ با 32 درصد سهم بازار است و در جایگاه سوم، شرکت OmniVision قرار دارد.

دوربین گوشی‌های هوشمند

درخواست دوربین‌هایی با رزولوشن بالا مانند سنسورهای 64 مگاپیکسلی و 108 مگاپیکسلی باعث افزایش فروش این بازار و رشد آن شده است. همچنین یکی از عوامل افزایش فروش این بازار، افزایش تعداد دوربین‌های یک گوشی است. در گذشته یک گوشی نهایتا دو دوربین داشت اما اکنون این تعداد به 5 عدد نیز رسیده است. در گوشی‌های امروزی حتما یک سنسور 2 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی نیز حضور دارند.

این شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که این دو عامل باعث رشد دوباره درآمد این بازار در نیمه دوم سال جاری میلادی شود.

ارسال نظر