ایلان ماسک برای کادوی تولد 50 سالگی‌اش، پرتابگر سوپر هوی استارشیپ می‌خواهد!

رسانه کلیک - پرواز سوپر هوی استارشیپ خواسته ایلان ماسک به عنوان کادوی تولد پنجاه سالگی‌اش است. البته این هدیه با کمی تأخیر به دستش می‌رسد.

ایلان ماسک برای کادوی تولد 50 سالگی‌اش، پرتابگر سوپر هوی استارشیپ می‌خواهد!

ایلان ماسک روز دوشنبه (28 ژوئن) وارد پنجاه سالگی می‌شود. در پاسخ به سؤال یکی از فالوورهای توییتری در مورد کادوی تولد، ماسک به پرتابگر سوپر هوی استارشیپ اشاره کرده است.

با اینکه تاریخ نخستین پرواز آزمایشی مداری سیستم موشکی جدید اسپیس ایکس با روز تولد ماسک مغایرت دارد، اما اجرای این عملیات به احتمال زیاد طی چند هفته آتی صورت می‌گیرد. پس شاید کادوی تولد ماسک کمی دیرتر به دستش برسد!

طبق گزارش جدید CNBC، اسپیس ایکس ماه آینده نخستین پرواز آزمایشی مداری سیستم موشکی جدید خود را راه‌اندازی خواهد کرد. این سیستم شامل فضاپیما و پرتابگر سوپر هوی استارشیب می‌شود، به طوری که فضاپیما روی پرتابگر قدرتمند قرار گرفته است.

استارشیپ ماه گذشته به طور آزمایشی در ارتفاع بالا پرتاب شد و با موفقیت روی زمین نشست. اما سوپر هوی هنوز به پرواز درنیامده و اولین تجربه واقعی آن با استارشیب آغاز می‌شود.

اسپیس ایکس یک برنامه بلندمدت را برای سوپر هوی استارشیپ تعریف کرده است. این پرتابگر غول‌پیکر در آینده مسئول حمل‌ونقل محموله‌ها و همین‌طور خدمه فضایی به ماه، مریخ و (شاید) ماورا خواهد بود! البته سامانه استارشیپ در حال حاضر قادر به حمل حداکثر 100 نفر است.

انرژی Super Heavy به‌وسیله 31 موتور رپتور تأمین می‌شود. این در حالی است که استارشیپ از شش موتور برای گردش‌های مستقل استفاده می‌کند و می‌تواند عملیات فرود عمودی را روی زمین یا سطح هر سیاره دیگری انجام دهد.

ارسال نظر