سیاره روسیه ؛ ادعای جسورانه رئیس آژانس فضایی روسیه درباره سیاره زهره

رسانه کلیک - اگر موجود زنده در زهره وجود داشته باشد، ممکن است بخواهد زبان روسی را یاد بگیرد. رئیس آژانس فضایی دولت روسیه، زهره را "سیاره روسیه" خوانده است.

سیاره روسیه ؛ ادعای جسورانه رئیس آژانس فضایی روسیه درباره سیاره زهره

این ادعای جسورانه در پی تحقیقات علمی جدیدی مطرح شده است که نشان می‌دهد حیات می‌تواند در همسایه آسمانی زمین، دومین سیاره‌ منظومه شمسی در جریان باشد.

دیمیتری روگوزین، رئیس روسکاسموس، که به حمایت از عقاید علمی غیر متعارف و سخنان مضحک ضد غربی مشهور است، در آخرین سخنان خود خبر از فرستادن مأموران ویژه روسیه به سیاره زهره و همچنین یک پیشنهاد همکاری مشترک با ایالات متحده به نام "Venera-D"، داد.

روگوزین، معاون نخست وزیر سابق ، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: "ما فکر می کنیم که ناهید یک سیاره روسی است، بنابراین نباید عقب بمانیم." وی خاطرنشان کرد که اتحاد جماهیر شوروی "اولین و تنها" کشوری در تاریخ است که یک سفینه فضایی را روی ناهید فرود آورده است.

وی در سخنان خود به نقل از خبرگزاری تاس گفت: "فضاپیمای ارسالی اتحاد جماهیر شوروی اطلاعات مربوط به این سیاره را جمع آوری کرده است- آنجا مانند یک جهنم است."

تحقیق منتشر شده در روز دوشنبه در ژورنال Nature Astronomy گزارشی از جزئیات کشف گاز فسفین در ابرهای اطراف سیاره زهره توسط دانشمندان انگلیسی و آمریکایی است که نشان بالقوه‌ای از وجود میکروارگانیسم‌ها در این سیاره محسوب می‌شود.

اتمسفر زهره به طور کامل متشکل از دی اکسید کربن است و گرمترین سیاره منظومه شمسی به حساب می‌آید.

این مطالعه جدید با جلب کردن مجدد توجه عمومی مردم به ونوس، احتمالاً رئیس روسکاسموس بر آن داشته تا بار دیگر دستاوردهای اتحاد جماهیر شوروی سابق را در اکتشافات اولیه فضایی به مردم یادآوری کند.

مارینر 2 ناسا اولین فضاپیمایی بود که در سال 1962در اطراف سیاره زهره پرواز و درجه حرارت شدید سطح آن را اندازه گیری کرد. اتحاد بعدتر جماهیر شوروی نیز چندین فضاپیمای "ونرا" را به فضا پرتاب کرد و در سال 1970 ونرا 7 اولین فضاپیمایی بود که موفق به فرود نرم روی این سیاره شد، متاسفانه این فضاپیما تنها در عرض چند ثانیه ذوب شد.

سپس ونرا 9 که به عنوان جانشین ونرا 7 معرفی شد توانست اولین و تنها تصویر از سطح زهره ثبت کند.

آژانس فضایی روسیه روز سه شنبه در وب سایت خود نوشت: "شکاف بزرگ بین اتحاد جماهیر شوروی و رقبای آن در تحقیقات مربوط به سیاره زهره سبب شده است تا ایالات متحده این سیاره را" سیاره روسیه " بنامد.

اندکی پس از انتشار نتایج این مطالعه در هفته‌ای که گذشت، برنامه دستیابی به موفقیت، با حمایت مالی میلیاردر روسی تبار ،یوری میلنر اعلام کرد که بودجهای را برای مطالعه امکان زندگی بدوی در ابرهای سیاره زهره، به رهبری سارا سیگر از موسسه تکنولوژی ماساچوست تامین خواهد کرد.

ماه گذشته، روگوزین، زهره را "جالب‌تر'' از مریخ اعلام کرد و اظهار داشت که مطالعه این سیاره می تواند به دانشمندان در بررسی و درک چگونگی تغییرات آب و هوایی در زمین کمک کند.

ارسال نظر