اپل از چه تغییراتی در سیستم عامل WatchOS 8 پرده برداشت؟

رسانه کلیک - شرکت اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از سیستم عامل WatchOS 8 رونمایی کرد. حال ما قصد داریم تا نگاهی به ویژگی‌های این نسخه جدید بیاندازیم. 

اپل از چه تغییراتی در سیستم عامل WatchOS 8 پرده برداشت؟

هرساله در رویداد WWDC 2021 کمپانی اپل، علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی، این امکان را پیدا می‌کنند تا از جدیدترین تکنولوژی‌های توسعه یافته توسط غول فناوری امریکایی آگاهی پیدا کنند. حال اپل در این مراسم از سیستم عامل WatchOS 8 رونمایی کرده است.

از جمله تغییرات کلیدی این نسخه می‌توان به بهبود پشتیبانی از نمایش تصاویر، عملکرد بهتر برنامه کیف پول، امکانات جدید در برنامه Messages، تمرینات مدیتیشن، نمایش جزئیات بهتر خواب کاربر و... اشاره کرد.

به گفته اپل، نسخه آزمایشی توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل از امروز در دسترس بوده و نسخه عمومی برای تمام کاربران، پاییز امسال قابل دریافت خواهد بود. همچنین اعلام شده است اپل واچ‌های سری ۳ به بالا امکان دریافت این بروزرسانی را داشته اما به یاد داشته باشید که برخی از ویژگی‌های نسخه جدید ممکن است برای همه مناطق، زبان‌ها یا مدل‌های عرضه شده به بازار در دسترس قرار نگیرند.

تغییرات اعمال شده روی نسخه جدید سیستم‌عامل مورد اشاره شامل:

کیف پول : سازگاری با دستگاه‌های بیشتر، بدین صورت که شما می‌توانید با استفاده از اپل واچ خود، اقدام به بازکردن قفل درب خانه یا اتومبیل خود کرده و یا حتی از آن به عنوان پاسپورت در برخی فرودگاه‌ها استفاده کنید.

پیام‌ها : نوشتن متن‌هایی که شامل ایموجی می‌شود بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. امکان جستجو گیف مورد نظر و ارسال آن می‌تواند تعامل بین کاربران را از طریق ساعت‌های هوشمند بیش از پیش کند. همچنین به اشتراک‌گذاری موسیقی از طریق پیام‌ها و ایمیل نیز در نسخه جدید امکان‌پذیر خواهد بود.

تصاویر : تغییر ظاهر ساعت هوشمند یکی از مهم‌ترین راه‌های شخصی‌سازی گجت‌های پوشیدنی به حساب می‌آید. در نسخه جدید حالا کاربران می‌توانند با استفاده از حالت پرتریت از آیفون خود، تصاویر خانواده و دوستان خود را برروی مچ دستشان مشاهده کنند. همچنین در صورت تمایل شما می‌توانید تعیین کنید که هرروز یکی از تصاویر بخش خاطرات آلبوم گوشی، بطور خودکار روی پس‌زمینه ساعت قرار گیرد.

خانه : بهبود پشتیبانی از دستگاه‌های هوشمند خانگی مانند اتصال بهتر به دوربین‌ها و وسایل قابل کنترل از راه دور که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

سلامت : نام برنامه Breathe به Mindfulness تغییر کرده است. حال تمرکز این اپلیکیشن روی مدیتیشن و آرام کردن کاربر از لحاظ روحی و جسمی است. بعد از انجام هربار تمرینات ارائه شده، گزارش کاملی از ضربان قلب، میزان استرس برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شود. بخش خواب با کمی تغییر، حالا بازه تنفسی شمارا نیز بطور دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد.

تمرینات : دو ورزش پیلاتیز و تای‌چی به لیست تمرینات اضافه شده‌اند که شما با دریافت بروزرسانی می‌توانید آنهارا مشاهده کنید.

نسخه جدید تغییرات دیگری را نیز به خود دیده است که در صورت تمایل شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت اپل، اقدام به مطالعه جزئیات کامل آنها کنید.

ارسال نظر