سیستم عامل Windows 10 تا سال 2025 منسوخ می‌شود

رسانه کلیک – ظاهرا مایکروسافت قصد دارد سال 2025 به حیات سیستم عامل Windows 10 خاتمه دهد. آیا ویندوز 11 با ویژگی‌های جدید واقعا در راه است؟

سیستم عامل Windows 10 تا سال 2025 منسوخ می‌شود

مایکروسافت در آخرین به‌روزرسانی اسناد رسمی خود از تاریخ پایان عمر (EOL) ویندوز 10 خبر داد. طبق اطلاعات موجود در صفحه EOL کمپانی، کلیه نسخه‌های منتشر شده از ویندوز 10 از جمله Home، Pro، Pro Education و Pro for Workstations در چهاردهم اکتبر 2025 (22 مهر 1404) از کار می‌افتند. دو مورد آخر از اهمیت بسیاری برای مراکز آموزشی و دفاتر اداری برخوردار هستند و منسوخ شدن آن‌ها می‌تواند مشکل جدی را برای مؤسسات مختلف ایجاد کند.

مایکروسافت هنگام عرضه ویندوز 10 اعلام کرد که این سیستم‌عامل آخرین نسخه از Windose OS است. با این حال گفته می‌شود نسل جدید سیستم‌عامل شرکت تحت عنوان ویندوز 11، احتمالا در ماه نوامبر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های قابل انتظار در این نسخه می‌توان به صفحه Settings کاملا جدید، افزودن گزینه‌ای برای اختصاص بار کاری پس‌زمینه به مجموعه خاصی از هسته‌ها و وجود یک برنامه‌ریز اصلاح شده برای استفاده بهینه از پردازشگرهای 64 هسته‌ای اشاره کرد.

اگر هر یک از اطلاعات فوق حقیقت داشته باشند، مایکروسافت به کاربران خود فرصت می‌دهد تا به سیستم‌عامل جدید عادت کرده و به اصطلاح به سمت آن کوچ کنند. اگر به خاطر داشته باشید زمان زیادی طول کشید تا افراد از ویندوز 7 دست بکشند. مسلما کاربران طی سه سال آینده همچنان به‌روزرسانی‌های سیستم عامل Windows 10 را دریافت خواهند کرد و این گونه نیست که قابلیت پشتیبانی از این سیستم‌عامل به یک باره متوقف شود.

در پایان باید خاطرنشان کنیم مایکروسافت هنوز رسما اطلاعات خاصی را درباره ویندوز 11 تأیید نکرده است. عده‌ای می‌گویند شرکت قصد دارد ویندوز را برای همیشه کنار بگذارد. با اینکه مایکروسافت از زمان مدیریت ساتیا نادلا تا کنون عمده فعالیت خود را روی محصولات دیگر متمرکز کرده، اما ویندوز همواره بخش مهمی از تجارت آن بوده است.

ارسال نظر