سیستم هشدار زودهنگام آتش‌سوزی پارک ملی گلستان از اینترنت اشیا استفاده می‌کند!

رسانه کلیک - به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه سیستم هشدار زودهنگام آتش‌سوزی پارک ملی گلستان به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیستم هشدار زودهنگام آتش‌سوزی پارک ملی گلستان از اینترنت اشیا استفاده می‌کند!

به گزارش کلیک، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ پروژه سیستم هشدار زودهنگام آتش‌سوزی پارک ملی گلستان با تجهیزات فراهم‌شده از طرف شرکت زیرساخت به‌زودی اجرا خواهد شد. این شرکت، با کمک اینترنت اشیا و به‌صورت کاملا هوشمند به تکمیل این پروژه اقدام کرده است.

آشنایی با شرکت زیرساخت

اگر پیگیر خبرهای فناوری در ایران بوده باشید، حتما نام شرکت زیرساخت را بسیار شنیده‌اید. نام این شرکت این روزها به‌خصوص در اخبار رفع انحصار اینترنت بسیار بر سر زبان‌ها افتاده است. برای آشنایی بیشتر باید گفت شرکت ارتباطات زیرساخت، جز شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود که وظیفه تامین زیرساخت‌های ارتباطی مخابرات ایران را بر عهده دارد.

شبکه ارتباطات زیرساخت عبارت از مجموعه سیستم‌های مخابراتی از قبیل ایستگاه‌های زمینی ماهواره مخابراتی مرتبط با زیرساخت، شبکه اصلی فیبر نوری، مراکز سوئیچ راه دور (sc، pc) و بین‌الملل (ISC) و مراکز مایکروویو است.

اکنون این شرکت، توانسته است با کمک شبکه اصلی فیبر نوری، گام بزرگی در ساخت سیستم هشدار زودهنگام آتش‌سوزی در ایران بردارد.

اقدامات شرکت زیرساخت، در زمینه راه اندازی سیستم هشدار زودهنگام آتش‌سوزی

شرکت زیرساخت اعلام کرده است که تمام عملیات مربوط به کابل‌کشی و برقراری ارتباطات فیبر نوری بین ایستگاه‌های در نظر گرفته‌شده، انجام و بستر برای مراحل بعدی آماده‌شده است. همچنین تجهیزات رادیویی لازم به‌منظور برقراری ارتباط ایستگاه تنگراه و مرکز اداری تهیه و نصب و راه‌اندازی شده است. علاوه براین، تجهیزات تامین پهنای باند ۳۴MB/s برای این پروژه در ایستگاه تنگراه راه‌اندازی شده است. همچنین تجهیزات برق دائمی و دیزل ژنراتور برای ایستگاه تنگراه تأمین‌شده است. بر همین اساس، با تأمین زیرساخت‌های ارتباطی و نصب تجهیزات مورد نیاز، پروژه پایلوت سیستم هشدار سریع آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

تفاهم‌نامه طرح پایلوت سیستم هشدار سریع آتش‌سوزی در جنگل گلستان

در دی‌ماه سال ۹۷ بود که تفاهم‌نامه طرح پایلوت سیستم هشدار سریع آتش‌سوزی در جنگل گلستان به‌وسیله تکنولوژی اینترنت اشیا با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست بین این دو مجموعه و استانداری گلستان به امضا رسید. در آن سال، وزارت ارتباطات متعهد شد تا اعتبار اجرای این پروژه را پرداخت کند. اکنون بعد از حدودا دو سال این پروژه به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

ارسال نظر