سیستم هوش مصنوعی گوگل برای کمک به افراد کم بینا

رسانه کلیک - گوگل در حال آزمایش یک سیستم مجهز به هوش مصنوعی است که برای کمک به افراد کم بینا و نابینا طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا به راحتی و بدون نیاز به کمک دیگران در مسابقات دو شرکت کنند. 

سیستم هوش مصنوعی گوگل برای کمک به افراد کم بینا

پروژه « Guideline » که در مرحله اولیه یک پروژه تحقیقاتی است، به افراد ناتوان کمک می کند و استقلال بیشتری به آن‌ها می دهد. همچنین در طول دوره نیازی نیست که یک راهنما یا یک سگ راهنما به آن‌ها کمک کند.

به گفته VentureBeat برای استفاده از این سیستم، دوندگان گوشی اندروید خود را به یک کمربند طراحی شده توسط گوگل که دور کمر آن ها قرار می‌گیرد متصل می کنند. این سیستم با استفاده از دوربین گوشی و با ردیابی خطوط رسم شده روی زمین، دونده را راهنمایی می کند. این برنامه زمانی که دونده از خط‌ دور می شود، سیگنال های صوتی را به مغز و گوش او ارسال می‌کند و هشدار می دهد. برای مثال زمانی که این افراد به سمت راست منحرف شوند، صدایی در گوش راست آن‌ها شنیده می‌شود و هر چه قدر از خط دورتر شوند، این صدا بلندتر می‌شود. این برنامه نیازی به اتصال به اینترنت ندارد و در شرایط مختلف نور و آب و هوایی کاربرد دارد.

گوگل این سیستم را با کمک توماس پانک که رئیس و مدیر عامل Guiding Eyes برای نابینایان و یک دونده مشتاق است، توسعه داده است.

شرکت گوگل در سال های اخیر تعدادی از ویژگی های دیگر را برای کمک به افراد نابینا و کم بینا ارائه داده است. برای مثال دستورالعمل های دقیق پیاده‌روی گفتاری در گوگل مپ ممکن است به آن‌ها کمک کند تا به طور مستقل در شهر حرکت کنند. هوش مصنوعی مرورگر کروم می تواند تصاویر را تشخیص داده و توصیفاتی از این تصاویر ارائه دهد. از طرفی، برنامه Lookout گوگل در صورت وجود مانع احتمالی در مسیر این افراد می تواند برای کاربران نشانه صوتی ارسال کند و اسناد و مدارک را با صدای بلند بخواند.

ارسال نظر