سیلیکون ولی اکنون بیش از هر زمان دیگری به مطالعات اخلاقی نیاز دارد

رسانه کلیک - با توجه به افزایش رقابت کمپانی های مختلف در زمان شیوع بیماری کرونا و بروز تکنولوژی های عجیب و غریب، به نظر می رسد سیلیکون ولی اکنون بیش از هر زمان دیگری به مطالعات اخلاقی نیاز دارد.

سیلیکون ولی اکنون بیش از هر زمان دیگری به مطالعات اخلاقی نیاز دارد

در ماه آینده اپل و گوگل ویژگی های تازه ردیابی ارتباط در iOS و اندروید را برای شناسایی افرادی که با فرد مبتلا به کرونا ارتباط داشته است، معرفی خواهند کرد. متخصصان امنیت این نکته را از جهاتی خطرآفرین اعلام کرده اند، زیرا با استفاده از این رویکرد اطلاعات افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده باشند فاش خواهد شد واین افراد ممکن است طعمه تبلیغ کنندگان و گروه های دیگری قرار گیرند.

این ها نگرانی های تازه ای هستند که درباره مسائل اخلاقی سیلیکون ولی وجود دارد. موضوع آن است که متخصصان تکنولوژی چگونه قرار است بین حفظ سلامت عمومی و امنیت اطلاعات فردی تعادل برقرار کنند؟

با شیوع هرچه بیشتر این بیماری، رقابت برای تولید تکنولوژی های مفید هرروز شدیدتر می شود. طی سال های اخیر، مراکز آموزشی تلاش کرده اند تا به دانش آموزان و دانشجویان نحوه رفتار اخلاقی حین شرایط بحرانی را آموزش دهند. با این همه، با توجه به مسائلی که روزانه اتفاق می افتد، به نظر می رسد در سیلیکون ولی به مطالعات اخلاقی بیشتری نیاز است.

برای گسترش این مطالعات اخلاقی بین متخصصان تکنولوژی اخیرا آزمایشی انجام شده است که طی آن، آزمایش کنندگان قصد داشتند تجربه علمی جدیدی را برای افرادی که در حوزه تکنولوژی کار می کنند، رقم بزنند. بسیاری از شرکت کنندگان در این آزمایش ادعا کردند که زمانی که حین کار کردن به مسئله ای اخلاقی برخورد کرده اند، جامعه یکپارچه ای برای مراجعه به آن نیافته اند. اکثر شرکت کنندگان در این دوره این مشکل را داشتند که توانسته بودند راحت و صادقانه درباره نحوه برخورد با این مشکلات صحبت کنند.

به طور کلی، به نظر می رسد برای بهبود برخی مشکلات، نحوه مدیریت مسائل اخلاقی نباید تنها به دانشجویان آموزش داده شود و کارمندان حوزه تکنولوژی نیز باید بسیاری از این مسائل را یاد بگیرند. با این همه، بسیاری از پرسش و پاسخ های این کلاس در رابطه با مسائل اخلاقی به نتیجه صحیح و یگانه ای نرسیده است. بسیاری از شرکت کنندگان نیز ادعا کردند که پس از مشورت با سایرین در هنگام شرایط بحرانی، نهایتا مجبور به انجام کاری خلاف میل و عقیده خود شده اند.

بدون تردید بیماری کرونا آخرین مسئله ای نیست که کارمندان سیلیکون ولی و سایر غول های تکنولوژی سراسر جهان در زمینه های مختلف اخلاقی با آن دست و پنجه نرم خواهند کرد. در صورتی که تمایل به بحث هایی منسجم تر در رابطه با عملکرد صحیح در زمینه تکنولوژی و همچنین وجود افرادی که تصمیمات فکر شده و اخلاقی تری می گیرند داشته باشیم، بدون تردید باید بیشتر با افراد شاغل در این زمینه تمرینات اخلاقی داشته باشیم.

ارسال نظر