همکاری ولوو، دایملر و تراتون برای ساخت ایستگاه شارژ کامیون های برقی

رسانه کلیک - ولوو، دایملر و تراتون که هر سه جزو بهترین سازندگان خودروی سنگین در جهان هستند، در نظر دارند مبلغ 593 میلیون دلار برای احداث ایستگاه شارژ کامیون های برقی هزینه کنند.

همکاری ولوو، دایملر و تراتون برای ساخت ایستگاه شارژ کامیون های برقی

گروه ولوو، دایملر کامیون و تراتون در نظر دارند با همکاری یکدیگر، شبکه گسترده‌ای از ایستگاه‌های شارژ را در سراسر اروپا راه‌اندازی کنند تا رانندگان کامیون های برقی هنگام پیمودن مسافت‌های طولانی با مشکل مواجه نشوند.

این سه شرکت تا پایان امسال توافق‌نامه را نهایی کرده و از سال آینده فعالیت خود را شروع می‌کنند. ظاهرا مبلغ 500 میلیون یورو (593 دلار آمریکا) نیز جهت نصب و راه اندازی 1700 ایستگاه شارژ در مکان‌های مهم و نزدیک بزرگراه‌ها در نظر گرفته شده است.

این پروژه در واقع بخشی از اهداف اتحادیه اروپا برای به حداقل رساندن کربن ناشی از حمل و نقل تا سال 2050 به شمار می‌رود. جالب آنکه یکی از مهم‌ترین موانع موجود هنگام خرید خودروهای الکتریکی، همین مسئله نبود ایستگاه‌های کافی برای شارژ است. این‌طور که به نظر می‌رسد ولوو، دایملر و تراتون قصد دارند ضمن کمک به رفع این مشکل، فروش محصولات برقی خود را نیز افزایش دهند.

همکاری این سه شرکت بزرگ می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر خودروسازان و صاحبان صنایع باشد تا بلکه با پیوستن به یکدیگر، گام مهمی را جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی بردارند.

ایستگاه‌های شارژ قرار نیست تحت برند خاصی ساخته شوند. کلیه رانندگان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز، اتوبوس‌ها و کامیون های برقی خود را شارژ کنند و با خیالی آسوده به سفر ادامه دهند.

در پایان باید بگوییم ولوو، دایملر و تراتون سهام مساوی در این سرمایه‌گذاری دارند اما به رقابت در سایر زمینه‌ها ادامه خواهند داد.

ارسال نظر