شایعه: سری پیکسل 6 گوگل با تراشه Whitechapel عرضه می شود

رسانه کلیک – به تازگی جزئیات جدیدی درباره سری پیکسل 6 منتشر شده که به تجهیز این محصولات به تراشه Whitechapel و عرضه آن با رنگ سبز اشاره می‌کند.

شایعه: سری پیکسل 6 گوگل با تراشه Whitechapel عرضه می شود

این‌طور که به نظر می‌رسد بازار شایعات درباره سری پیکسل 6 روز به روز داغ‌تر می‌شود. اخیرا افشاگری به نام مکس واین ­بک جزئیاتی درباره این محصول را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

عرضه سری پیکسل 6 با تراشه Whitechapel

طبق اظهارات واین­ بک ، گوگل جهت بهره‌مندی بیشتر از فناوری هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین، پردازنده قدرتمند Whitechapel را برای گوشی‌های جدید خود در نظر گرفته است. این تراشه مجهز به واحدهای پردازش عصبی (NPU) سفارشی و پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) بوده و به لطف سخت‌افزار بهینه شده خود سازگاری بیشتری با فناوری یادگیری ماشین شرکت Mountain View دارد.

کلیه گوشی‌های گوگل، از پیکسل 2 گرفته تا پیکسل 4، دارای پردازنده داخلی برای یادگیری ماشینی هستند تا تصاویر باکیفیت‌تری را به ثبت برسانند. اما اسمارت فون هایی که سال گذاشته وارد بازار شدند، این پردازنده اضافی را نداشته و تنها به تراشه SoC اسنپدراگون شرکت کوالکام متکی بودند.

اگرچه استفاده از سخت‌افزار متمرکز بر AI، کیفیت دوربین پیکسل را افزایش داده و خبر خوبی برای علاقه‌مندان به عکاسی به شمار می‌آید، اما تراشه Whitechapel (که بر اساس لیتوگرافی 5 نانومتری شرکت سامسونگ ساخته شده) تفاوت چندانی با تراشه‌های کوالکام ندارد و به لحاظ عملکرد چیزی مابین اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 888 است.

احتمال تجهیز پیکسل 6 پرو به سنسور دوربین بزرگ‌تر و جدید

ظاهرا شرکت گوگل بالاخره تصمیم گرفته تا از سنسور بزرگتری برای دوربین اصلی پیکسل استفاده کند. با توجه به افشاگری‌های اخیر، سیستم دوربین پیکسل 6 پرو متشکل از یک سنسور 50 مگاپیکسلی، یک سنسور اولترا واید و یک لنز پریسکوپی 8 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از زوم اپتیکال 5 برابر است. این محصول همچنین مجهز به صفحه نمایش QHD با نرخ نوسازی 120 هرتز، حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بوده از شبکه 5G میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل پرو دارای نمایشگر اولد منحنی با اندازه 6.7 اینچ است. حال آنکه مدل معمولی از نمایشگر تخت 6.4 اینچی با رزولوشن فول اچ­ دی بهره می‌برد. این محصول احتمالا قابلیت پشتیبانی از فناوری فوق پهن باند یا همان UWB را نیز دارد.

عرضه پیکسل 6 با رنگ سبز

به لطف رندرهای لو رفته از سری Pixel 6، می‌دانیم که این محصولات دارای ماژول دوربین مستطیل شکل و برآمده بوده و در سه رنگ مختلف در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. حال خبر رسیده که نسخه‌های مشکی، نقره‌ای و سبزرنگ نیز در فروشگاه‌ها موجود خواهند بود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت گوگل در اکتبر یا نوامبر 2021 از سری جدید گوشی‌های خود رونمایی می‌کند. ساعت هوشمند Pixel Watch نیز همراه با این پرچمداران روانه بازار خواهد شد. این محصول احتمالا به همان تراشه گلکسی واچ اکتیو 4 مجهز شده است.

سری پیکسل 6 جزو بهترین گوشی‌های بازار در سال 2021 خواهند بود

این‌طور که به نظر می‌رسد گوگل سرمایه‌گذاری بسیاری را روی سری جدید گوشی‌های خود انجام داده است. شایعه شده که این شرکت قصد دارد با عرضه فراوان محصولات خود، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

ارسال نظر