شبکه 5G اختصاصی با همکاری ورایزن و نوکیا ساخته می شود

رسانه کلیک - کمپانی ورایزن با همکاری نوکیا قصد دارد تا شبکه های 5G اختصاصی را به وجود آورد. این شبکه ها جایگزین فناوری WiFi در تجارت های مختلف خواهند شد.

شبکه 5G اختصاصی با همکاری ورایزن و نوکیا ساخته می شود

کمپانی ورایزن به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تا با همکاری نوکیا، شبکه 5G اختصاصی را به وجود آورد. این شبکه قرار است در مراکز تولیدی، توزیعی و لجستیک، جایگزین WiFi شود. این ایده، به بهبود شبکه های 5G عمومی فعلی مربوط نمی شود، بلکه هدف آن، ایجاد شبکه های موبایل اختصاصی و سفارشی است. شرکت ها از این شبکه های موبایل اختصاصی برای برقراری ارتباط و اتصال به اپلیکیشن های تجاری و غیره استفاده می کنند.

طبق گفته های ورایزن، شبکه اختصاصی بسیار پیچیده و بدون شک هزینه بر هستند. این شبکه ها شامل برجک های میکرو و سلول های کوچک بوده و به شبکۀ ناحیه محلی یک شرکت و اپلیکیشن های شرکتی متصل می شود. کمپانی Verizon همچنین در حال همکاری با مایکروسافت جهت ساخت اپلیکیشن های 5G در حوزه های بینایی ماشین، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی، واقعیت مجازی، همانندسازی دیجیتالی و یادگیری ماشین است.

فناوری جدید برای مراکز بزرگ در نواحی وسیع کاربردی بیشتری نسبت به WiFi دارد. ورایزن در گزارش 5G اختصاصی خود نوشته که فناوری WiFi6 هنوز در برقراری ارتباطات خارج از ساختمان با مشکل مواجه است. فناوری 5G به راحتی به انتقالات بین دستگاه های کاربری در سطح شبکه رسیدگی می کند، حال آنکه Wifi از انتقال های مبتنی بر دستگاه بهره می گیرد. پس 5G موجب سهولت در برقراری و حفظ ارتباط بین دستگاه های در حال حرکت می شود.

ورایزن خاطر نشان کرد که فناوری 5G در حال حاضر از طیف مُجازی استفاده می کند، پس با اینکه تداخل کمترین مشکل خواهد بود، مشاغل باید برای استفاده از آن هزینه ای را تقبل کنند. با این حال، مزایای 5G با راه اندازی فاز جدید 3GPP (به عنوان استاندارد کم تأخیر فوق معتبر آینده) به طور قابل توجهی افزایش یافته و برش شبکه به طور خاص برای صنایع مفید خواهد بود.

کمپانی هایی نظیر آئودی از قبل، تمایل خود برای استفاده از 5G به جای شبکه های WiFi را اعلام کرده اند. این فناوری یک گزینه عالی برای شرکت های حمل و نقل، و همینطور کارخانه ها و شرکت های تولید کننده نفتی، گازی و شیمیایی است. طبق گفته های ورایزن، بازارهای بین المللی از حالا به سوی کاربرد شبکه های 5G اختصاصی جذب شده اند.

ارسال نظر