شرط لغو تحریم‌ها علیه روسیه مشخص است!

وزیر خارجه انگلیس، شرط لغو تحریم‌ها علیه روسیه را مطرح کرد. تداوم حملات تنها عرصه را بر مردم و صنایع مختلف روسیه تنگ‌تر می‌کند.

شرط لغو تحریم‌ها علیه روسیه مشخص است!

شرط لغو تحریم ها علیه روسیه چیست؟

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه «عملیات ویژه نظامی» را با هدف نازی زدایی علیه اوکراین شروع کرد که در پی آن با تحریم‌های گسترده کشورهای غربی و انگلیس روبرو شد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای با روزنامه تلگراف عنوان داشت که اگر مسکو شرایط موجود را تغییر دهد، امکان برداشته شدن تحریم‌ها وجود دارد.

وی گفت: «چیزی که می‌دانیم این است که روسیه نسبت به چندین توافقنامه متعهد شده اما از هیچ‌کدام آن‌ها پیروی نکرده است. بنابراین تحریم‌هایی سخت علیه این کشور نیاز است. این تحریم‌ها تنها در صورت اعلام آتش‌بس، خروج روسیه از اوکراین و تعهد روسیه مبنی بر پایان حمله‌ علیه اوکراین می‌تواند برداشته شود. اما اگر این حملات در آینده شدیدتر شود ما هم تحریم‌های سخت‌تری اعمال خواهیم کرد.»

دولت انگلیس اعلام کرده که تاکنون تحریم‌هایی را علیه بانک‌های روسی، الیگارش‌های این کشور و اعضای خانواده‌های آن اعمال کرده است.

لیز تراس اظهار کرد: «ما همکاری بسیار نزدیکی با اتحادیه اروپا در خصوص بحران اوکراین داریم. این بحران باعث شده است که روابط انگلیس و اتحادیه اروپا پس از «بریگزیت» به هم نزدیک‌تر شود.»

منبع: ایسنا

ارسال نظر