سهام شرکت استخراج بیت کوین و اتریوم هایو به بازار نزدک راه می‌یابد

رسانه کلیک - شرکت استخراج بیت کوین و اتریوم هایو اعلام کرد که مدارک موردنیاز برای درج شدن سهام آن در بازار نزدک را دریافت کرده است. این شرکت یکی از تنها شرکت‌های استخراج است که سهام آن در بازارهای سهام عمومی مبادله می‌شود.

سهام شرکت استخراج بیت کوین و اتریوم هایو به بازار نزدک راه می‌یابد

شرکت استخراج بیت کوین و اتریوم فناوری‌های بلاک چین هایو (Hive Blockchain Technologies) اخیرا اعلام کرد که درج شدن سهام آن در بازار نزدک (Nasdaq) تصویب شده است. سهام این شرکت از سال 2017 در بازار TSX.V کانادا مبادله می‌شود.

هایو مستقر در کانادا است و در همین کشور، سوئد و ایسلند پروژه‌های استخراج فعال دارد.

مانند سایر سهام‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، نوسانات قیمت سهام شرکت هایو (با نماد تجاری HIVE.V) نیز کم و بیش با روند قیمت بیت کوین مطابقت دارد. سهام این شرکت در حال حاضر به قیمت 3.01 دلار کانادا، برابر 2.42 دلار آمریکا مبادله می‌شود.

شرکت هایو در ماه سپتامبر سال 2017 عملیات استخراج خود را با یک مرکز 2 مگاواتی استخراج اتریوم با کارت‌های گرافیک در ایسلند آغاز کرد. در 12 ماه آینده، این شرکت به گسترش فعالیت خود در ایسلند و سوئد ادامه داد تا اینکه در ماه سپتامبر سال 2018، با راه‌اندازی 200 پتاهش دستگاه‌های استخراج ای‌سیک، وارد استخراج بیت کوین شد. جزئیات فعالیت این شرکت در وب‌سایت آن درج است.

هایو یکی از معدود شرکت‌های استخراج است که در سهام آن در بازارهای سهام عمومی عرضه می‌شود. سایر موارد نیز Riot Blockchain و Marathon Digital Holdings هستند که سهام هر دو آن‌ها در بازار نزدک درج شده است.

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم که بر مبنای فرایند اثبات کار (Proof-of-Work) هستند انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کنند و شرکت‌ها برای دستیابی به انرژی ارزان برای استخراج آن‌ها معمولا به سوخت‌های فسیلی روی می‌آورند. این صنعت با انتقاد فعالان محیط‌زیست، قانون‌گذاران ترقی‌خواه و بازرگانان روبرو شده است.

هایو ادعا می‌کند از 100 درصد انرژی تجدیدپذیر سبز در مراکز پیشرفته استخراج خود در کانادا، سوئد و ایسلند استفاده می‌کند، اما وب‌سایت این شرکت جزئیات کمی در این باره ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک برای استفاده از بیت کوین دوباره شرط گذاشت؛ افزایش قیمت بیت کوین پس از انتشار خبر استفاده مجدد تسلا از این ارز دیجیتال

ارسال نظر