شرکت انویدیا با قیمت 40 میلیارد دلار ARM را خرید

رسانه کلیک - شرکت گرافیکی انویدیا با قیمت 40 میلیارد دلار شرکت طراحی نیمه هادی ARM را خریداری کرده است تا به یک ابر قدرت در دنیا تبدیل شوند. 

شرکت انویدیا با قیمت 40 میلیارد دلار ARM را خرید

شرکت انویدیا که یک غول در دنیای گرافیک است اعلام کرده که شرکت طراحی نیمه هادی ARM را با قیمت 40 میلیارد دلار خریداری کرده است. شرکت انویدیا که تکنولوژی هوش مصنوعی قدرتمندی دارد، با این معامله و با استفاده از تکنولوژی خود در پلتفرم هایی مانند گوشی هوشمند، PCها و خودروهای خودران می‌تواند به یک شرکت ابر قدرت تبدیل شود.

از طرف دیگر شرکت ARM نیز با دسترسی به مجموعه کامل محصولات انویدیا حمایت بیشتری برای بخش تحقیق و توسعه خود دریافت خواهد کرد.

شرکت انویدیا اعلام کرده که قصد دارد با استفاده از CPUهای آرم، یک ابر کامپیوتر AI در مرکز کمبریج خود تولید کند.

جنسن هوانگ در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «هوش مصنوعی، قدرتمندترین تکنولوژی در زمان ما است و موج جدیدی از محاسبات را ایجاد کرده است. در سال‌های آینده، هزاران میلیارد کامپیوتر مجهز به هوش مصنوعی، شبکه‌ای از اینترنت اشیا را تشکیل می‌دهند که هزاران بار بزرگ تر از اینترنت امروزی خواهد بود. ترکیب شرکت انویدیا و آرم، مجموعه‌ای افسانه‌ای می‌سازد که دقیقا برای عصر هوش مصنوعی ساخته شده است.»

ممکن است فکر کنید که شرکت انویدیا خیلی سریع تکنولوژی آرم را تصاحب خواهد کرد؛ اما هر دو شرکت اعلام کرده‌اند که نحوه همکاری شرکت آرم با مشتریانش هیچ تغییری نخواهد کرد. طبیعتا این همکاری به شرکت آرم کمک می‌کند تا از تکنولوژی انویدیا در طراحی‌های خود، به خصوص در طراحی GPU استفاده کند. همچنین شرکت انویدیا با این همکاری به قدرتی در تولید تراشه دست پیدا می کند که شرکت رقیب او یعنی AMD آن را ندارد.

هر دو شرکت انویدیا و آرم این معامله را تایید کرده‌اند و انتظار می‌رود که تمام کارهای قانونی این معامله در ایالات متحده، انگلیس، اتحادیه اروپا و چین تا 18 ماه آینده تمام خواهد شد.

ارسال نظر