شرکت AMD در تلاش برای خرید شرکت Xilinx با قیمت 30 میلیارد دلار

رسانه کلیک - شرکت AMD به دنبال خرید شرکت Xilinx با ارزش 30 میلیارد دلار است تا بتواند از رقبای خود یعنی انویدیا و اینتل پیشی بگیرد.

شرکت AMD در تلاش برای خرید شرکت Xilinx با قیمت 30 میلیارد دلار

طبق گزارش جدیدی که منتشر شده، به نظر می‌رسد شرکت AMD به دنبال خرید شرکت Xilinx است تا بتواند از رقبای خود یعنی انویدیا و اینتل پیشی بگیرد. این شرکت بزرگ تولیدکننده تراشه قصد دارد شرکت تولید‌کننده FPGA را با قیمت 30 میلیارد دلار خریداری کند و در مراحل آخر مذاکرات خود هستند.

شرکت Xilinx یک تولید‌کننده مشهور FPGA است که در گذشته رابطه بسیار نزدیکی با AMD داشته است. FPGA یا (Field Programmable Gate Arrays) دستگاه های نیمه هادی هستند که می توانند پیکربندی شوند و از لحاظ انعطاف پذیری با حجم کاری متنوع، مزایای مختلفی را نسبت به انواع دیگر دستگاه ها مانند CPU یا GPU ارائه دهند.

به گزارش وال استریت ژورنال ، این دو شرکت در مراحل پیشرفته مذاکرات خود هستند و اگر به توافق برسند خیلی زود شاهد انجام این معامله خواهیم بود. هیچ کدام از این دو شرکت هنوز هیچ خبر رسمی منتشر نکرده‌اند و گفته‌های این ژورنال را تکذیب یا رد نکرده‌اند. شرکت AMD قصد دارد با این کار با رقبای خود یعنی اینتل (در حوزه پردازنده‌ها) و انویدیا (در حوزه کارت‌های گرافیکی) رقابت کند.

ارسال نظر