شرکت BOE باز هم قرارداد تولید نمایشگرهای آیفون را از دست داد

رسانه کلیک - شرکت BOE بار دیگر نتوانست کیفیت مورد انتظار اپل را برآورده کند و به همین دلیل قرارداد تولید نمایشگر گوشی‌های سری آیفون 13 را از دست داد و راه را برای سامسونگ دیسپلی و ال جی باز کرد. 

شرکت BOE باز هم قرارداد تولید نمایشگرهای آیفون را از دست داد

شرکت چینی BOE بار دیگر قرارداد تولید نمایشگر برای شرکت اپل را از دست داد و دیگر تولید نمایشگر آیفون های سال آینده (آیفون 13) را برعهده ندارد. این شرکت باید حدود 6 تا 7 ماه دیگر صبر کند تا بتواند اعتماد شرکت اپل را دوباره به دست آورد.

طبق گزارشی که TheElec منتشر کرده است، خط تولید B7 این شرکت در استان سیچوان، در برنامه بازدید شرکت اپل برای تولید نمایشگرهای OLED آیفون شکست خورده است. این موضوع یک حادثه ناگوار دیگری را یادآوری می‌کند. شرکت BOE در گذشته نیز نتوانست اعتماد اپل را جلب کند و خط تولید B11 این شرکت در تولید نمایشگرها عملکرد 20 درصد کمتر از حد انتظار داشت و این موضوع باعث شد که مسئولیت پروژه به شرکت هوآوی سپرده شود.

این موضوع که شرکت چینی نتوانست خواسته های اپل را برآورده کند، هشدار بزرگی به او داد که تمرکز بیشتری روی کیفیت محصولات خود داشته باشد. این شرکت چینی برای دریافت سفارش از اپل نمی‌تواند تا نیمه اول سال 2021 درخواست بدهد. حتی اگر پروپوزال خود را ارسال کند و از سمت اپل تایید شود، تنها می‌تواند نمایشگرهای آیفون 12 را تامین کند.

قبلا این شرکت چینی خط تولید B7 خود برای تولید نمایشگرهای گوشی های سری میت 40 هوآوی استفاده کرده بود. BOE نیز در کنار شرکت های سامسونگ و ال جی، یکی از تامین کنندگان هوآوی بود. شرکت اپل حدود یک ماه (از ماه سپتامبر) در حال بررسی این خط تولید بود و متاسفانه کیفیت نمایشگرها با استانداردهای اپل مطابقت نداشت.

شرکت سامسونگ نیز برای نمایشگرهای گلکسی S21 خود قصد همکاری با این شرکت چینی را داشت اما BOE نتواسنت کیفیت مورد انتظار را برآورده کند و در نتیجه سفارش تولید این نمایشگرها به شرکت سامسونگ دیسپلی داده شد. بنابراین این شکست جدید BOE، راه را دوباره برای ال جی و سامسونگ دیسپلی باز کرده است. این شرکت ها احتمالا تامین کنندگان اصلی نمایشگر گوشی های سری آیفون 13 خواهند بود.

گزارش های منتشر شده نشان می‌دهد که احتمالا نمایشگر آیفون 13 نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد داشت و 2 مدل از چهار مدل سری سال آینده، نمایشگر LTPO خواهند داشت که توسط خود اپل طراحی شده است.

ارسال نظر