شرکت TCL تلویزیون جدیدی برای بازی‌های رایانه‌ای تولید کرده است

رسانه کلیک - شرکت TCL در حال تولید تلویزیون با استاندادرهای جدیدی است که مخصوص بازی‌های رایانه ای است.

شرکت TCL تلویزیون جدیدی برای بازی‌های رایانه‌ای تولید کرده است

نرخ نوسازی تصویر یا همان رفرش ریت در این تلویزیون جدید شرکت TCL بیشتر از ۱۲۰ هرتز است و برای بازی‌های رایانه‌ای بسیار مناسب است؛ زیرا عملی که گیمر در بازی انجام می‌دهد، با تاخیر بسیار کمی روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

شرکت TCL قصد دارد در تولید این تلویزیون با شرکت «تی اچ ایکس» همکاری کند. شرکت «تی اچ ایکس» در حقیقت استانداردهای صوتی و بصری برای سینماها، بلندگوهای رایانشی، کنسول های بازی و بازی های رایانه‌ای می سازد. در واقع این دو شرکت با همکاری یکدیگر استاندارد جدید «THX Certified Game Mode» را ایجاد کرده‌اند.

این استانداردی برای عملکرد تلویزیون هایی با نمایشگر بزرگ و مخصوص بازی های رایانشی است که نخستین بار در نمایشگاه CES 2020 میلادی رونمایی شد. اکنون قرار است استاندارد مذکور در نسل آینده تلویزیون های TCL به نام 6-Series TCL Roku TV عرضه شود. تلویزیون جدید TCL برای دریافت گواهی این استاندارد، ۴۰۰ آزمایش مختلف را پشت سر گذاشته است.

تلویزیون‌های ساخته شده بر اساس این استاندارد، تصاویر را با رنگ‌های درخشان تر نمایش می‌دهند و همزمان نرخ نوسازی فریم‌ها یا همان رفرش ریت دستگاه نیز ۱۲۰ هرتز یا بالاتر اعلام شده است. شفافیت تصویر نیزدر این تلویزیون بیشتر می‌شود. این تلویزیون پس از همخوان شدن با کنسول های بازی و رایانه ها به طور خودکار استاندارد «THX Certified Game Mode» را فعال می‌کند.

کریس لارسون نایب رئیس ارشد TCL در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ما اولین شرکتی هستیم که تلویزیون‌هایی با این استاندارد عرضه می‌کنیم.» هنوز جزئیات مربوط به تلویزیون جدید TCL و قیمت آن مشخص نشده است.

ارسال نظر