شما بگویید: آیا رمز پویا کارت بانکی خود را فعال کرده‌اید؟

رسانه کلیک - هفته دوم دی ماه در حالی شروع شد که طبق اطلاعیه‌های قبلی بانک مرکزی قرار بود استفاده از رمز پویا اجباری شود. اما ظاهرا خبری از فعال شدن نیست و این ادعا را به میان آورده که احتمالا بانک مرکزی با توجه به عدم استقبالی که از رمز پویا شده، از اجرایی شدن این پروژه دست کشیده است.

شما بگویید: آیا رمز پویا کارت بانکی خود را فعال کرده‌اید؟

در قسمت ششم سری مقالات شما بگویید سراغ بحث درگیر بودن با گوشی در شب یلدا رفتیم ( شما بگویید؛ در شب یلدا چقدر درگیر گوشی خود بودید؟ ). در این قسمت تصمیم گرفتیم با توجه به استارت هفته دوم دی ماه سراغ رمز دوم پویا رفته و در این باره از نظرات شما بپرسیم.

رمز پویا بنا به اطلاعیه اولیه بانک مرکزی قرار بود از هفته اول دی ماه اجباری شود، اما با توجه به اینکه بسیاری از افراد در زمینه دریافت رمز پویا اقدامی نکرده بودند؛ اجرایی شدن این طرح با تمدیدی یک هفته‌ای به هفته دوم دی ماه موکول شد ( آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای بانک های مختلف ).

بسیاری از افراد فعال در اکوسیستم استارتاپی در رابطه با اجباری که از طرف بانک مرکزی در حال اعمال شدن است، مشکل دارند. به اعتقاد بسیاری اجباری که در این میان موج می‌زند، باعث نتیجه عکس شده و افراد در این زمینه گارد می گیرند.

از طرفی طولانی بودن پروسه فعال سازی رمز پویا سبب شده افراد قید آن را زده و در نتیجه استقبال چندانی از این پروژه انجام ندهند.

مروری بر شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد افراد و کاربران از موج اجباری حاکم در این میان دل خوشی ندارند و ترجیح می‌دهند این اجبار از میان برداشته شده و افراد طبق خواسته خود نسبت به فعال سازی رمز دوم اقدام کنند.

از طرفی؛ تعلل بانک مرکزی در اجباری کردن این طرح، آنهم در حالی که قرار بود این طرح از هفته دوم به طور قطع اجباری شود این سوال را پیش آورده که آیا بانک مرکزی با توجه به عدم استقبال از رمز دوم یکبار مصرف، در اجرایی کردن آن مردد است؟ بسیاری معتقدند با توجه به تمام این اتفاقات احتمال دارد این طرح حداقل در این برهه از زمان از اجباری که در اول راه از آن صحبت به میان می آمد، دورتر شده و به صورت اختیاری در دسترس کاربران باشد.

حال نوبت شماست بگویید؛ آیا تا امروز نسبت به فعال سازی رمز دوم خود اقدام کرده‌اید؟ آیا از روند فعال سازی و کار با آن راضی بوده‌اید؟ چرا علی رغم اجباری که در این میان اعمال شده، هنوز نسبت به فعال سازی رمز پویا اقدام نکرده اید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال نظر