شما بگویید؛ مهاجرت یا ماندن در ایران؟

رسانه کلیک - در روزهایی که روزنه های امید در میان ناامیدی گه گاهی موج میزند، عادل فردوسی پور با کلاسیکو موج جدیدی از امید را راه انداخته است.

شما بگویید؛ مهاجرت یا ماندن در ایران؟

درقسمت چهارم شما بگویید سراغ سورپرایز وزیر رفتیم و از شما پرسیدیم به نظر شما سورپرایز وزیر چقدر برایتان جذاب بود ( شما بگویید؛ آیا سورپرایز وزیر ارتباطات انتظارات شما را برآورده کرد؟ ). در قسمت پنجم سری مقالات شما بگویید سراغ بحث داغ روز رفتیم؛ یعنی عادل فردوسی پور و برنامه کلاسیکو.

ماجرای فردوسی پور از آنجایی شروع شد که در پی تغییراتی در مدیریت شبکه سوم قرار شد فردوسی پور کلا از برنامه نود خط بخورد. در حالی که همه در پی اعتراض به دوشنبه های بدون عادل بودند، محمد حسین میثاقیان بر مسند استاد خود تکیه زد و همین باعث شد بیننده های نود بیش از پیش ریزش پیدا کند.

روزها از پی هم گذشت و روزی که خبر مهاجرت مزدک میرزایی به گوش رسید، همه قید صدا و سیما را زدند. برنامه مزدک میرزایی در حالی در آنسوی آب ها روی آنتن رفت که برنامه ای با شباهت بسیار به نود روی آنتن ماهواره در جریان بود. استقبالی کم و بیش جسته گریخته از برنامه شد و همه در حسرت مهاجرت مزدک به تصویر کراوات دار مزدک زل زدند و تلاش کردند به آن خو بگیرند.

اما در این میان تیر خلاص را وریا غفوریان یکی از بازیکنان فوتبالی زمانی زد که در مقابل دوربین ها اعلام کرد با صداوسیما مصاحبه نمی کند.

در حالی همه قید صدا و سیما و برنامه هایش را زدند که در اقدامی کاملا بی سرو صدا، برنامه کلاسیکو با اجرای پژمان جمشیدی، بازیکن اسبق فوتبال؛ کسی که توانست در سینمای ایران نیز جایگاه ویژه ای به دست آورد و با تهیه کنندگی عادل فردوسی پور استارت خورد و به نمایش گذاشته شد.

کلاسیکو از پلتفرم های آنلاین نمایش فیلم و سریال در حالی پخش شد که تعداد بیننده ها در 24 ساعت به مرز دو میلیون رسید.

در حالی که به دلیل پخش این برنامه تمام اعداد و ارقام استقبال از این سایت ها شکسته شد، همه از استقامت عادل فردوسی پور گفتند و امیدی که در دل همه کاشت.

روزهای قطعی اینترنت شوکی بزرگ به اهالی اکوسیستم آنلاین ایران وارد کرد. در حالی که ارقامی میلیاردی از ضررهای کسب و کارهای ایرانی منتشر شده و هنوز هم عده ای نتوانسته اند به میزان کاربر سابق خود دست یابند و حتی حدس هایی در رابطه با اینکه با اجباری شدن رمز دوم پویا زیان های جدیدی پیش روی کسب و کارهای آنلاین است؛ فردوسی پور گل دقیقه نود جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

گل دقیقه نودی که بعد از روزهای قطعی اینترنت؛ با واژه مهاجرت عجین شده بود و عده زیادی به فکر مهاجرت از ایران افتاده بودند.

فردوسی پور نشان داد در روزهایی که ناامیدی همانند بختک چنگ بر دل ها میزند، می توان موجی از امید ساخت و به کوهی بزرگ تبدیل کرد.

استفاده از زیر ساخت های اینترنتی از طرف عادل فردوسی پور که نامی شناخته شده است، نشان داد می توان در این اوضاع پر از ناامیدی ماند، ساخت و دوباره جان گرفت.

شما بگویید؛ اگر شما بودید چه می کردید؟ انتخاب شما کدام گزینه بود؟ چقدر انتخاب عادل فردوسی پور منطقی و عادلانه بود و راهی درست برای به نمایش گذاشتن نوعی از اعتراض خود بود؟ می ماندید و می ساختید یا می رفتید و مهاجرت را اولویت خود قرار می دادید؟ یا انتخابی همانند میثاقیان می کردید و در نهایت به ناکجا آبادی می رسیدید که میثاقیان قدم در آن گداشته است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال نظر