شنود مکالمات مردم هلند توسط هواوی خبرساز شد!

رسانه کلیک - غول تکنولوژی چینی اخیرا مورد اتهام شنود مکالمات مردم هلند قرار گرفته است. گفته می‌شود هواوی بر تمامی تماس‌های انجام شده روی اپراتور KPN نظارت داشته است. 

شنود مکالمات مردم هلند توسط هواوی خبرساز شد!

طبق یک گزارش محرمانه در سال ۲۰۱۰، مشخص شد که اپراتور KPN دارای مشکلات امنیتی است. در حالی که این گزارش هیچوقت در دسترس عموم قرار نگرفت، حال یک روزنامه‌نگار در وب‌سایتی اعلام کرده است که مسائل امنیتی که در اپراتور مذکور وجود داشته منجر به شنود مکالمات مردم هلند توسط شرکت هواوی شده است.

طبق مطلب منتشر شده، گفته می‌شود که غول چینی به بخش‌های امنیتی مهم این اپراتور دسترسی داشته و تمامی داده‌های تماس بین ۶.۵ میلیون کاربر هلندی در اختیار این شرکت قرار دارد. البته هر دو این شرکت‌ها این مطلب را تکذیب کرده‌اند. این در حالی است که هواوی با توجه به دسترسی‌های گسترده‌‌ای که دارد، خود را در جایگاه یکی از خطرناکترین تامین‌کنندگان و فروشندگان شرکت تلکام قرار داده است. برای آگاهی بهتر از این مسئله باید بگوییم که هواوی با بسیاری از اپراتورهای ارائه خدمات تلفنی رابطه نزدیکی داشته و برخی از آنها مثل KPN وابستگی‌های مدیریتی زیادی به این غول چینی دارند. به همین دلیل است که شرکت‌های ارائه خدمات مکالمات تلفنی و پیامکی در اروپا سعی دارند تا حد امکان دسترسی این شرکت چینی را به داده‌های خود محدود کنند تا از بروز هر گونه مشکل امنیتی جلوگیری شود.

یکی دیگر از دلایلی که نفوذ شرکت هواوی را در خدمات اپراتورها بیشتر می‌کند، مقام سوم این شرکت در ارائه خدمات رادیویی دنیا است که در کنار اریکسون و نوکیا قرار گرفته است. این غول تکنولوژی ایستگاه‌های پایه‌ای و تجهیزات ارائه دهنده سیگنال های تلفن همراه را فراهم می‌کند و همین مسئله باعث نفوذ آن در اپراتورهای مختلف شده است.

با توجه به مشکلات ایالات متحده با کشور چین و اعمال محدودیت‌های فراوان علیه شرکت هواوی، اپراتورهای اروپایی قصد دارند که کمترین دسترسی را در اختیار این شرکت رادیویی بزرگ قرار دهند تا از بروز هرگونه سواستفاده جلوگیری شود.

ارسال نظر