شکایت از فیسبوک: واتساپ و اینستاگرام را از تملک فیسبوک خارج کنید!

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا با شکایت از فیس بوک از قاضی درخواست کرده تا واتساپ و اینستاگرام را از مالکیت این پلتفرم اجتماعی خارج کند.

شکایت از فیسبوک: واتساپ و اینستاگرام را از تملک فیسبوک خارج کنید!

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به تازگی شکایت از FaceBook را با جزئیات دقیق‌تر و گسترده‌تری مجددا به جریان انداخته است. در این شکایت کمیسیون فدرال تجارت آمریکا با ادعای خرید رقبا توسط فیس بوک یا از بین بردن آن‌ها از دادگاه تقاضا کرده تا واتساپ و اینستاگرام را از مالکیت فیس‌ بوک خارج کرده و به فروش برسانند.

شکایت از فیس بوک در قالب سند ۸۰ صفحه‌ای

در این شکایت که از نسخه قبلی بسیار طولانی‌تر و شامل ۸۰ صفحه و اطلاعات بیشتری است آمده که FaceBook بازار شبکه اجتماعی خصوصی آمریکا را تحت تصرف خود درآورده است. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا این شکایت جدید را با اسناد بیشتری نسبت به شکایت پیشین به جریان انداخته و درخواست FaceBook مبنی بر کنار گذاشتن رئیس کمیسیون تجارت فدرال از تحقیقات را نپذیرفته است.

تقاضای خروج واتساپ و اینستاگرام از تملک فیس‌بوک

علاوه بر این کمیسیون مذکور تقاضای خود مبنی بر خروج واتساپ و اینستاگرام از تملک فیس بوک و فروش آن‌ها را نیز مجددا مطرح کرده است. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مدعی شده است که FaceBook رقبای خود را از سر راه بر می‌دارد یا اقدام به خرید آن‌ها می‌کند و این بر خلاف قوانین رقابت در بازار است.

همچنین بخوانید: دفتر کار مجازی فیسبوک، جایگزینی برای جلسات حضوری

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر