شکایت شرکت اریکسون از سامسونگ به دلیل پتنت‌های ثبت شده

رسانه کلیک - اخیرا گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد، شرکت اریکسون از سامسونگ به دلیل اختلافات بر سر مجوز ثبت اختراع، شکایت کرده است.

شکایت شرکت اریکسون از سامسونگ به دلیل پتنت‌های ثبت شده

اوایل این هفته، اریکسون شکایتی علیه سامسونگ در ایالات متحده ترتیب داد. این شرکت ادعا کرد که غول فناوری کره جنوبی تعهدات قراردادی را نقض کرده و حتی درمورد مجوز ثبت اختراع و پرداخت‌های مربوطه مذاکره نکرده است.

طبق گزارش FierceWireless ، این غول مخابراتی سامسونگ را به نقض تعهدات خود در زمینه صدور مجوزهای اصلی ثبت اختراع تحت شرایط FRAND (عادلانه، منطقی و غیر تبعیض آمیز) متهم می کند. علاوه بر این، اریکسون می خواهد حکمی صادر شود تا شرکت به تعهدات خود در زمینه صدور مجوز عمل کند. سخنگوی سامسونگ در ایمیلی به FierceWireless بیان کرده است: «هنگامی كه ما شكایت را دریافت كنیم، آن را بررسی خواهیم کرد و پاسخ مناسبی را تعیین خواهیم كرد.»

در اطلاعیه‌ای در 11 دسامبر، اریکسون اعلام کرده است که اگر مذاکرات تجدید نظر شده قبل از انقضای مذاکرات فعلی انجام نشود، پرداخت حق امتیاز برای دارایی معنوی آن باید به تأخیر بیفتد. به گفته این تامین کننده تجهیزات مخابراتی، تأخیر در پرداخت حق امتیاز و هزینه بالقوه دادرسی می تواند باعث شود كه اریكسون از فصل اول سال آینده حدود 118 تا 177 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

اریکسون شکایت خود را علیه سامسونگ در دادگاه منطقه‌ای در منطقه شرقی تگزاس ثبت کرد. در این شکایت، این شرکت اظهار داشته است که بدون فناوری 4G و 5G و اختراعات اریكسون در این زمینه، گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های موبایل نمی توانند دسترسی مداوم به ویدیو، رسانه‌های مختلف و بازی‌هایی که امروز مصرف کنندگان انتظار دارند را فراهم كنند. در این گزارش همچنین گفته شده است كه «هر دو طرف این موضوع را قبول دارند كه سامسونگ بدهی قابل توجهی به اریکسون دارد.»

ارسال نظر