چین، رکورددار بیشترین تعداد ایستگاه های شبکه 5G

وقتی صحبت از تطبیق‌پذیری فناوری 5G می‌شود، نام چین در ابتدای فهرست کشورهای دارای این تکنولوژی قرار می‌گیرد. حال به نظر می‌رسد این کشور رکورد احداث بیشترین تعداد ایستگاه‌های 5G را از آن خود کرده است. 

چین، رکورددار بیشترین تعداد ایستگاه های شبکه 5G

همه ما می‌دانیم کشور چین به عنوان یکی از پیشتازان توسعه فناوری 5G درحال تلاش برای افزایش پهنای باند این تکنولوژی بسیار کاربردی است.

برای مقایسه می‌توان گفت تعداد دکل‌های 5G یک شهر در چین بیشتر از تعداد ایستگاه‌های کل اروپا است! بنابراین می‌توان متصور بود که این کشور یک حریف قدرتمند برای تمام کشورهای اروپایی است.

به تازگی آقای شائو یاکینگ وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین طی مراسمی در شهر پکن اعلام کرد: "کشور ما توانسته است تعداد ایستگاه‌های 5G خود را به رقم ۹۹۳ هزار دکل برساند." بنابراین می‌توان گفت طی ماه‌های آینده این تعداد به ۱ میلیون ایستگاه خواهد رسید.

به گفته آقای یاکینگ درحال حاضر فناوری 5G اکثر استان‌های چین را تحت پوشش خود قرار داده. وی ادعا می‌کند بیش از ۹۵ درصد شهرستان‌ها و ۳۵ درصد از شهرهای سراسر کشور تحت پوشش این تکنولوژی ارتباطی قرار گرفته‌اند.

بعلاوه آقای لیو یولین وزیر فناوری اطلاعات اعلام کرده است بازار پایانه‌های 5G همچنان درحال گسترش است. این درحالی است که از ژانویه تا جولای سال جاری میلادی، تعداد گوشی‌های هوشمند دارای فناوری 5G چینی از مرز ۱۵۰ میلیون دستگاه عبور کرده است.

در این جلسه رییس رادیو و تلویزیون چین، اعلام کرد رادیو و تلویزیون ما بزودی با شبکه 5G ادغام خواهد شد و این مسئله باعث می‌شود تا برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بدون نیاز به استفاده از کابل‌های قدیمی در اختیار مردم قرار بگیرد.

نهایتا باید بگوییم چین قصد دارد بزودی تمام شهرهای خود را تحت پوشش فناوری 5G قرار دهد و جالب اینجاست وزارت فناوری اطلاعات این کشور همزمان درحال توسعه تکنولوژی 6G نیز هست.

یا تا به حال موفق به استفاده از فناوری 5G شده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر