شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های جهان که شما را در بهت فرو می‌برند!

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان حاصل ذوق و هنر معمارانی هستند که پیرامون خود را با دیدگاهی متفاوت نگاه می‌کنند. آن‌ها با ساختارشکنی و ترکیب تخیل فوق‌العاده، آثار جاویدانی را خلق کرده‌اند که حس تحسین را در تماشاگر به وجود می‌آورد.

شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های جهان که شما را در بهت فرو می‌برند!

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان

به نظر شما، یک خانه یا ساختمان باید دارای ظاهری قابل پیش‌بینی و معمولی باشد؟ وقت آن رسیده که محدوده تفکر خود را گسترش دهید، چون ذهن انسان و فناوری‌ها و علوم جدید غیرقابل‌پیش‌بینی هستند.

امروز کلیک شما را به تماشای معماری‌های منحصربه‌فردی دعوت می‌کند که با ظاهری متمایز و تحسین‌برانگیز، به شگفت انگیزترین ساختمان های جهان تبدیل شده‌اند.

ساختمان های معرفی‌شده در این مقاله از خلاقیت‌های معماری باورنکردنی و نامتعارف برخوردار هستند، به طوری که در برخی آن‌ها نمی‌توان کف را از سقف تشخیص داد!

خانه منحنی در ایندیاناپولیس (آمریکا)

این اثر هنری زیبا ساخته جان مک ناتن شباهت بسیاری به خانه‌های افسانه‌ای داشته و هر بازدیدکننده‌ای را متحیر می‌کند.

کلینیک مغز و اعصاب لو روو در لاس‌وگاس (امریکا)

از این جای مقاله، آثار هنری مارک گری آغاز می‌شوند. مرکز پزشکی لو روو یکی از شگفت انگیزترین ساختمان های جهان به حساب می‌آید که در سال 2010 افتتاح شده و هدف اصلی آن، یافتن درمانی برای اختلالات حافظه است.

موزه طراحی ویترا در ویل ام راین (آلمان)

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان

معمار مدرن این اثر هنری نیز فرانک گری است. این ساختمان شامل موزه، سالن ساخت و تولید قطعات مبلمان و همین‌طور یک کارخانه خصوصی بوده و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه مبلمان جهان را در خود جای داده است.

ساختمان آژانس تبلیغاتی چیات دی در کالیفرنیا (آمریکا)

یکی دیگر از شاهکارهای جذاب و البته متفاوت فرانک گری، دفتر چیات دی بوده که در سال 1995 و در قالب دوربین دو چشمی ساخته شده است. شعبه آمریکایی آژانس تبلیغاتی TBWA در این ساختمان فعالیت می‌کند.

سازه ماهی شکل در بارسلون (اسپانیا)

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان

سازه ماهی از ورقه‌های استیل ضدزنگ و پیچیده به هم ساخته شده که در هنگام تابش نور خورشید، همانند فلس‌های واقعی ماهی می‌درخشند. این شاهکار هنری نیز حاصل دسترنج فران گری است.

مجتمع مسکونی هبیتات در مونترال (کانادا)

پروفسور موشه صفدی طراح یکی دیگر از شگفت انگیزترین ساختمان های جهان است که با چیدمانی خارق‌العاده از مکعب‌های متعدد، حس تحسین را در دل تماشاگر به وجود می‌آورد.

ساختمان بنیاد لویی ویتون در پاریس (فرانسه)

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان

بنیاد لویی ویتون حاصل همکاری ثروتمندترین مرد فرانسوی و معروف‌ترین معمار دنیا یعنی فرانک گری است. این بنا در سال 2014 افتتاح شده و به عنوان یک موزه و مرکز فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید: با تعدادی از مرموزترین مناطق جهان آشنا شوید!

خانه رقصان در پراگ (جمهوری چک)

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان

خانه رقصان از رقص معروف فردی آستیر و جینجر راجرز الهام شده و یکی دیگر از کارهای فرانک گری به شمار می‌آید. این بنا در سال 1996 ساخته شده و جزء شگفت انگیزترین ساختمان های جهان محسوب می‌شود.

تالار کنسرت در تنریف (اسپانیا)

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان

این سازه زیبا توسط سانتیاگو کالاتراوا ساخته و در سال 2003 افتتاح شد. تالار تنریفه شبیه به امواج خروشان آب بوده و تلفیق چشم‌نوازی از معماری و طبیعت را به نمایش می‌گذارد.

موزه گوگنهایم در بیلبائو (اسپانیا)

موزه گوگنهایم به وسیله خوان کارلوس اول در سال 1997 افتتاح شد و شهر بیلبائو را در یک شب به یکی از قطب‌های اصلی فرهنگی و معماری اسپانیا تبدیل کرد. فرانک گری معماری این اثر فوق‌العاده و منحصربه‌فرد است.

خانه کج در سوپوت (لهستان)

ساختمان کج در سال 2004 توسط زوتینسکی و زالسکی و با الهام از قصه‌های خیالی ساخته شده و بخشی از مرکز خرید Rezydent است.

موزه هنرهای وایزمن در مینیاپولیس (آمریکا)

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان

این موزه هنری به عنوان یکی از شگفت انگیزترین ساختمان های جهان در محوطه کالج دانشگاه مینه سوتا ساخته شده است.

ساختمان واندر ورکس در تنسی (آمریکا)

واندر ورکس وارونه با شعار «بگذارید تخیلات شما بیداد کنند» در سال 2006 به عنوان یک مرکز تفریحی با محوریت علمی ساخته شده است.

موزه مارتا هرفورد در هرفورد (آلمان)

این مکان ابتدا یک کارخانه نساجی بوده و سپس با تغییر قابل‌توجه ساختار در سال 2005 به یک موزه تبدیل می‌شود. امضای فرانک گری در ترکیب آجرهای قرمز با سقف پولادی ضدزنگ به خوبی دیده می‌شود.

همچنین بخوانید: با مشهورترین پل ها در جهان آشنا شوید.

ساختمان پیتر بویس لوئیس در کلیولند (آمریکا)

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان

از نمای خاص این ساختمان می‌توان فهمید که پای شرکای گری در میان است. ساختمان پیتر بی فیشر یک بنای آموزشی پنج طبقه بوده که نام خود را از یک فرد نیکوکار اهل کلیولند گرفته است.

مرکز ریچارد فیشر در نیویورک (آمریکا)

ریچارد فیشر نیز جزء آثار فرانک گری بوده و یکی دیگر از شگفت انگیزترین ساختمان های جهان محسوب می‌شود. این مرکز نه یک نقطه عطف معماری و بنیاد قوی جهت پرورش دانشجویان هنر، بلکه یک فضای جهانی برای نمایش آثار هنری و حرفه‌ای دانشجویان است.

ساختمان بیوموزئو در پاناما (پاناما)

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان

این موزه شامل هشت گالری جذاب است که مفهوم تنوع زیستی، زمین‌شناسی و تاریخ طبیعی را به بازدیدکننده نشان می‌دهد.

مرکز درمانی مگی، بیمارستان ناین ولز در داندی (اسکاتلند)

این ساختمان زیبا نیز به وسیله فرانک گری نابغه ساخته شده و در واقع یک مرکز مراقبت روزانه از بیماران سرطانی است که به عنوان یک خیریه مستقل کار می‌کند.

کتابخانه لوئیس نوکر در نیس (فرانسه)

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان

کتابخانه عمومی بزرگ لوئیس نوکر با مجسمه عظیمی که توسط ساشا سوسنو ساخته شده، یکی دیگر از شگفت انگیزترین ساختمان های جهان به حساب می‌آید.

ساختمان آناناس بزرگ در کوئینزلند (استرالیا)

این آناناس بزرگ از سال 1971 ساخته شده و با ارتفاع 17 متر تقریبا 57 برابر اندازه یک آناناس واقعی است. واقع‌گرایی این ساختمان با توجه به حفظ جزئیات به خوبی مشهود است.

ساختمان فیل بزرگ در جزیره نانت (فرانسه)

شگفت انگیزترین ساختمان های جهان

این ساختمان، نیمی ثابت و نیمی متحرک است و در واقع یک ماشین متحرک به حساب می‌آید که می‌تواند 50 بازدیدکننده را در خود جای دهد.

ارسال نظر