شیائومی از ایالات متحده به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه شکایت می‌کند

رسانه کلیک - اخیراً ایالات متحده امریکا محدودیت هایی را بر شرکت شیائومی اعمال کرده است که جدیدترین آن، قرار دادن این شرکت در لیست سیاه نظامی است.

شیائومی از ایالات متحده به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه شکایت می‌کند

یکی از اقدامات بی رحمانه امریکا علیه کشور چین، اعمال محدودیت های مختلف بر این کشور و کمپانی های بزرگ آن است که جدیدترین محدودیت های اعمال شده، گریبان گیر شرکت شیائومی شده است.

ایالات متحده در جدیدترین اقدام خود برای اعمال محدودیت، این شرکت را در لیست سیاه نظامی خود قرار داده است که باعث به خشم آمدن شیائومی شده و آنها قصد دارند تا از امریکا برای اینکار شکایت کنند.

اعمال این محدودیت‌ بدان معناست که تمام سرمایه گذاران باید تا یازدهم نوامبر سال ۲۰۲۱ از این شرکت جدا شوند.

طی بیانیه رسمی که شیائومی اعلام کرده است؛ آنها ادعا کرده اند که هیچ ارتباطی با مسائل نظامی چین ندارند. حال این شرکت یک قدم جلوتر رفته و شکایت حقوقی کرده است. بر اساس یک گزارش، شیائومی شکایتی حقوقی در دادگاه منطقه واشنگتن علیه وزارت دفاع و خزانه داری ایالات متحده تنظیم کرده است. سخنگوی این شرکت اعلام کردن است که این حرکت امریکا، غیر قانونی و خلاف قانون اساسی بوده است و باید درباره این مسئله محاکمه شود.

ایالات متحده هیچ مدرکی را علیه شیائومی مبنی بر همکاری این شرکت با نیروهای نظامی چین ارائه نکرده است.

البته نکته قابل توجهی به آن از طرف این شرکت اعلام شده این است که "ارتباط عمومی" آنها با ارتش، اگر ثابت شود که وجود داشته، فقط به اعتبار شرکت نزد شرکای خود لطمه می زند. شیائومی در بیانیه خود افزود که تعداد قابل توجهی از سهامداران اهل ایالات متحده هستند که روابط استراتژیک آنها برای رشد در رشد شرکت بسیار حیاتی است. اگرچه بر خلاف هواوی، این شرکت همچنان می تواند بدون مجوز از امریکا قطعه وارد کند. اما طبق بیانیه شیائومی، این محدودیت های جدید در بخش سرمایه گذاری شرکت صدمات جبران ناپذیری را به آنها وارد خواهد کرد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که دولت امریکا در روز های آینده چگونه به این مسئله پاسخ خواهد داد.

ارسال نظر