شیائومی بازار تلفن‌های هوشمند را از چنگ سامسونگ درآورد!

شرکت چینی شیائومی امسال با افزایش 67.1 درصدی صادرات خود به قاره سبز، موفق شده است غول فناوری کره‌ای را کنار زده و بازار گوشی‌های هوشمند را در اروپا تصاحب کند.

شیائومی بازار تلفن‌های هوشمند را از چنگ سامسونگ درآورد!

بازار اسمارت فون اروپا در دستان شیائومی

بازار تلفن هوشمند طی 18 ماه اخیر با شگفتی‌های بسیاری همراه بوده است. هواوی پس از سال‌ها فعالیت در عرصه موبایل سازی موفق نشده نام خود را بین پنج شرکت برتر دنیا ثبت کند.

سامسونگ به ندرت توانسته کنترل بازار جهانی را در دست بگیرد. اپل در کمال ناباوری به هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست نیافته است. اما شاید عجیب‌ترین اتفاق طی چهار ماه اخیر، تسخیر بازار اروپا توسط شیائومی باشد.

این‌طور که پیداست اعمال محدودیت‌ها علیه هواوی باعث شده است راه موفقیت برای سایر سازندگان چینی مانند شیائومی هموارتر شود.

طبق بررسی‌های اخیر، شیائومی در نیمه دوم سال 2021 بیش از 12.7 میلیون دستگاه هوشمند را وارد بازار اروپا کرده است. حال آنکه تعداد محصولات فرستاده شده توسط سامسونگ حدودا به 12 میلیون می‌رسد. اپل نیز امسال میزان محموله‌های ارسالی خود را 15.7 درصد افزایش داده اما با این حال در رتبه سوم قرار گرفته است.

اما شاید جالب باشد بدانید شرکت‌های جدیدتر و کوچک‌تر مانند اوپو و ریلمی نیز توانسته‌اند حضور خود را در قاره سبز پررنگ‌تر کنند. این دو شرکت امسال میزان محصولات ارسالی خود را به ترتیب 180 درصد و 1800 درصد افزایش داده و پس از اپل در جایگاه چهارم و پنجم ایستاده‌اند.

اعداد فوق نشان می‌دهند که بازار اروپا، لااقل در زمینه گوشی هوشمند، دستخوش تغییرات فراوانی شده است. ظاهرا ورود دستگاه‌های 5G ارزان‌قیمت و با کیفیت توسط شرکت‌های چینی باعث شده تا توجه از روی سامسونگ و اپل برداشته شود.

حال باید دید که آیا سامسونگ می‌تواند به دوران طلایی خود در اروپا بازگردد و بازار را از شیائومی پس بگیرد یا خیر.

ارسال نظر