شکایت کاربران از سردرد و خستگی چشم به خاطر طراحی جدید توییتر

توییتر در نسخه بتای جدید خود تلاش کرده تا با اعمال تغییرات متعدد در رابط کاربری، دسترس‌پذیری این پلتفرم را افزایش دهد، اما این کار با شکایات متعدد کاربران همراه بوده است.

شکایت کاربران از سردرد و خستگی چشم به خاطر طراحی جدید توییتر

طراحی جدید توییتر

تنها چند روز از اعمال تغییرات جدید در توییتر می‌گذرد، با این حال به نظر می‌رسد که این پلتفرم اجتماعی به دلایل خوبی به وضعیت قبل از اعمال تغییرات عقب‌نشینی کرده است. ظاهرا طراحی جدید موجب آزار کاربران بوده و در برخی شکایات، باعث چشم‌درد و سردرد آن‌ها شده است.

توییتر کنتراست دکمه‌های جدید را تغییر داده تا ظاهر برجسته‌تری پیدا کنند. اما این کار چندان موردپسند کاربران قرار نگرفته و با شکایات متعددی همراه بوده است. موارد اضافه‌شده به طراحی جدید شامل فونت Chirp، رنگ‌ها و دکمه‌هایی با کنتراست بالا، پس‌زمینه‌های خاکستری کمتر و همچنین کاهش خطوط تقسیم‌کننده می‌شود که تأثیر منفی روی نظر کاربران گذاشته است.

یکی از کاربران اوتیسمی به این موضوع اشاره کرده که حذف خطوط تقسیم‌کننده و افزایش کنتراست رنگ‌ها و دکمه‌ها بسیار آزاردهنده و ناراحت‌کننده است. از دید این کاربر، فونت Chirp تنها در صورت نگاه نزدیک به نمایشگر مشخص شده، اما با گذر زمان مات می‌شود.

کاربران دیگری نیز به مشکل عدم توانایی در خواندن فونت Chirp اشاره کرده و از توییتر خواسته‌اند تا این فونت ناخوشایند را از طراحی جدید حذف کنند. بسیاری افراد با شرایط پزشکی مختلف مثل چشم‌های آستیگمات نیز از گرفتن سردرد حین استفاده از توییتر شکایت داشته‌اند.

توییتر اوایل هفته جاری از کاربران خود خواست تا درباره فونت جدید و تجربه سردرد، چشم‌درد و میگرن اظهارنظر کنند. این پلتفرم همچنین از وجود باگ‌های متعدد خبر داده و در حال حاضر مشغول تلاش برای رفع آن‌ها است.

در پاسخ به این شکایات، توییتر اعلام کرده که در حال تغییر و بهبود کنتراست دکمه‌ها و بهبود رابط کاربری بوده و سعی دارد تا هر چه سریع‌تر دوباره رضایت کاربران خود را جلب کند. این شرکت به اظهار نظرات کاربران اهمیت داده و به دنبال بازخورد آن‌ها، تغییرات لازم را در طراحی اعمال خواهد کرد.

طبق گفته‌های الکس هاگارد، عضو سازمان DisabledList، تغییرات طراحی جدید توییتر نمونه بارزی از این واقعیت است که دسترس‌پذیری و برجسته‌سازی عناصر باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته متخصصین حوزه، قابلیت شخصی‌سازی (مثلا اجازه به کاربر برای تغییر کنتراست و فونت به دلخواه خود) بهترین روش برای افزایش دسترس‌پذیری وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن های تعاملی به شمار می‌آید.

ارسال نظر