اشکال طرح EIP-1559 اتریوم پیش از پیاده سازی برطرف شد

رسانه کلیک - توسعه دهندگان اتریوم موفق به رفع یک اشکال در طرح EIP-1559 اتریوم شدند که ممکن بود قبل از پیاده‌سازی، شبکه را نسبت به تراکنش‌های عظیم جعلی آسیب‌پذیر کند.

اشکال طرح EIP-1559 اتریوم پیش از پیاده سازی برطرف شد

طرح EIP-1559 اتریوم که قرار است در اواسط ماه ژوئیه پیاده‌سازی شود، به‌جای اینکه تمام اتریوم مصرف شده برای تراکنش‌ها را به استخراج‌گران دهد، بخشی از آن را می‌سوزاند. هدف این طرح پیشنهادی کاهش بی‌ثباتی هزینه تراکنش‌ها در شبکه اتریوم است.

در طرح EIP-1559 اتریوم، کاربران می‌توانند به استخراج‌گران انعام اضافه پرداخت کنند تا تراکنش‌هایشان سریع‌تر انجام شود. برای انجام این کار کاربران می‌توانند بیشترین مقداری را که حاضر به پرداخت آن هستند، مشخص کنند.

مارتین هولست سوِند (Martin Holst Swende)، یکی از توسعه دهندگان هسته اصلی اتریوم در روز پنجشنبه (6 خرداد 1400) متوجه شد که EIP-1559 هیچ محدودیتی برای میزان مبلغی که یک کاربر می‌تواند برای هزینه تراکنش خود بپردازد، ندارد.

با استفاده از این موضوع، یک مهاجم می‌تواند مقدار بسیار زیادی برای انعام تراکنش خود مشخص کرده و شبکه را مختل کند؛ حتی اگر میزان اتریوم لازم برای پرداخت آن را نداشته باشد.

تیم بیکو (Tim Beiko) یکی از توسعه‌دهندگان دیگر هسته اصلی اتریوم در این باره در توییتر خود توضیح داد ازآنجایی‌که این مقادیر در طرح EIP-1559 اتریوم نشان‌دهنده بیشترین مقداری است که کاربر تمایل دارد پرداخت کند، این امکان وجود دارد که از این موضوع سوءاستفاده و شبکه را مختل کند.

بیکو در توییت دیگری ادامه داد:

پیش از 1559 این کار ممکن نبود؛ زیرا اگر کاربری قصد داشت تراکنشی با هزینه بالا تولید کند، باید آن مقدار را در کیف پول خود موجود می‌داشت و در صورتی که تراکنش او در بلاک گنجانده می‌شد، باید هزینه آن را پرداخت می‌کرد.

برای رفع این اشکال توسعه دهندگان اتریوم راهکار پیشنهادی مارتین هولست را بکار گرفتند. این راهکار 4 خط کد است که هزینه تراکنش‌ها را به اندازه 2 به توان 256 محدود می‌کند. این یک تابع درهم‌سازی رمزنگاری (Cryptographic hashing) است که در بیت کوین نیز استفاده می‌شود.

ارسال نظر